+++++Blog dalam proses pembikinan semula....terima kasih... +++++++

Saturday, April 19, 2008

Isu tanah: Lim Guan Eng beri Rashid peluang buat penjelasan

Harakahdaily

Zainulfaqar Yaacob

Fri | Apr 18, 08 | 2:18:59 pm MYT

GEORGETOWN, 18 April (Hrkh) - Ketua Menteri Pulau Pinang, Lim Guan Eng memberi peluang kepada bekas Timbalan Ketua Menteri, Dato' Seri Abdul Rashid Abdullah bertemu dan menjelaskan kepadanya berhubung isu penyelewengan tanah.

"Sebenarnya kerajaan negeri tidak pernah mencabar mana-mana pihak, tetapi Abdul Rashid mencabar kita untuk mendedahkan penyelewengan tanah kepada Badan Pencegah Rasuah (BPR). Kita hanya menyahut cabaran beliau," ulas Guan Eng dalam sidang media setelah selesai mesyuarat exco baru-baru ini.

Ketika ditanya tempoh masa diberikan kepada Dato' Abdul Rashid, sambil berselorah Guan Eng menyatakan bahawa masa yang diberikan tidaklah sampai tahun 2020. Beliau memaklumkan tarikh akhir untuk Dato' Rashid bertemu beliau adalah sehingga akhir bulan ini.

Lim Guan Eng percaya, Dato' Rashid akan bertemu beliau kelak dan menasihatkan media agar tidak melakukan provokasi berhubung kenyataan media hari ini.

Dato' Seri Abdul Rashid merupakan bekas Pengerusi Jawatankuasa Hal Ehwal Agama, Hal Ehwal Tanah, Pembangunan Usahawan dan Koperasi Negeri sebelum pilihan raya umum (PRU) 8 Mac lalu. - mns

0 comments:

Carian dalam Tau Takpe

masukkan je apa-apa yg nak dicari

Tau takpe

Blog arkib berita dari pelbagai media dan blog-blog sebagai simpanan dan rujukan pemilik blog. Segala catatan pendapat dan pandangan adalah dari sudut kacamata dan tafsiran pemilik blog ini sendiri melalui pemerhatian dan kajian berkenaan isu dan fakta yang dikumpulkan. Anda dialu-alukan memberikan pendapat dan berkongsi idea dalam memantapkan blog ini.

- OrangKita (OK) -

Video mesti tengok!!!

| Web blog Tau Takpe dipaparkan sejak 20 Mac 2008 | Copyright 2007 © template by delang[at]delang-d.blogspot.com | Paparan terbaik dengan Firefox |