+++++Blog dalam proses pembikinan semula....terima kasih... +++++++

Friday, May 9, 2008

Raja Petra ingin berehat tunggu hari bicara


Mstar Online


09-05-2008 12:10:51 PM
oleh ARIFFUDDIN ISHAK

PETALING JAYA: “Saya ingin berehat, bahagian belakang badan saya terasa sakit...lantai di penjara sangat keras,” kata pengendali laman blog Malaysia-Today, Raja Petra Kamaruddin ketika ditemui di perkarangan Mahkamah Sesyen Petaling Jaya kira-kira jam 9.30 pagi tadi.

Beliau yang tiba dari Penjara Sungai Buloh menaiki trak polis ditahan dibawah Seksyen 4(1)(c) Akta Hasutan 1948 kerana menulis artikel bertajuk 'Let’s Send The Altantuya Murderers to Hell' yang memngandungi ayat-ayat menghasut di lawan web Malaysia Today - www.malaysia-today.net.

Raja Petra, 58, dibebaskan dengan ikat jamin RM5,000 akan dibicarakan pada 6 Oktober depan.

Bercakap kepada media selepas dibebaskan, beliau berkata keengganannya untuk menemui sesiapa termasuk isterinya, Marina Lee Abdullah sewaktu di tahan di penjara disebabkan ingin menanti hari perbicaraan.

“Tak ada apa yang boleh dilakukan... lebih baik saya hanya menanti hari saya dibicarakan,” katanya.

Beliau yang ditemani isteri turut mengadu lapar dan dahaga kerana 'mogok lapar' dan tidak mengambil sebarang makanan sejak ditahan Selasa lalu.

Semalam, Marina akhirnya berjaya memujuk suaminya untuk diikat jamin setelah beliau enggan diikat jamin dan memilih untuk berada di penjara sehinnga dibicarakan.

Para penyokong penulis blog itu turut membanjiri perkarangan kompleks mahkamah dengan memakai kemeja-T bewarna kuning yang tertera tulisan 'Justice For All...tantuya'.

Tiga penyokong Raja Petra ditahan

0 comments:

Carian dalam Tau Takpe

masukkan je apa-apa yg nak dicari

Tau takpe

Blog arkib berita dari pelbagai media dan blog-blog sebagai simpanan dan rujukan pemilik blog. Segala catatan pendapat dan pandangan adalah dari sudut kacamata dan tafsiran pemilik blog ini sendiri melalui pemerhatian dan kajian berkenaan isu dan fakta yang dikumpulkan. Anda dialu-alukan memberikan pendapat dan berkongsi idea dalam memantapkan blog ini.

- OrangKita (OK) -

Video mesti tengok!!!

| Web blog Tau Takpe dipaparkan sejak 20 Mac 2008 | Copyright 2007 © template by delang[at]delang-d.blogspot.com | Paparan terbaik dengan Firefox |