+++++Blog dalam proses pembikinan semula....terima kasih... +++++++

Tuesday, July 15, 2008

Debat Minyak: Anwar Menang Pusingan Pertama!

Suara Keadilan

Debat dimulakan dengan moderator Johan Jaafar memperkenalkan Ketua Umum KeADILan Anwar Ibrahim dan Menteri Penerangan Shabery Cheek.

Dalam pusingan pertama, Shabery mempertahankan tindakan kerajaan menaikkan subsidi minyak secara mendadak dengan alasan kerajaan harus bebas dari beban subsidi untuk membantu menaiktaraf prasarana rakyat seperti hospital dan pendidikan.

Anwar bagaimanapun berkata kerajaan BN-Umno harus kembali kepada realiti sebenar kehidupan rakyat yang terbeban dengan kenaikan mendadak ini.

Kata Anwar, sekiranya ia harus dinaikkkan sekalipun, kerajaan yang prihatin kepada nasib rakyat akan merumuskan cara menaikkan inflasi dinaikkan secara berperingkat.

Tegas Anwar, kekayaan sumber Petronas bukan sahaja mampu menampung subsidi, bahkan juga mampu menaiktaraf prasarana rakyat seperti pendidikan dan perubatan.

2 comments:

Unknown said...

DSAI asyik berpusing-pusing pada isu-isu yang popular tapi beliau tidak mengotakan janji beliau untuk membuat penurunan harga minyak yang drastik.
Dan nak tipu rakyat dengan penurunan sebanyak RM0.50 tapi nak guna current price, gunalah price sebelum PRU tu. Kan DSAi dah janji dari masa tu lagi.
Tak kan ingat rakyat tetiba lupa pasal janji-janji manis yang ditabur pada masa itu.

Sang Pemantau said...

loret...

DSAI lebih mengemukakan fakta berbanding lawannya hanya menyerang peribadi dan mengulangi sejarah silam....

saudara kena faham...DSAI cakap turun 50 sen dulu...sebab kena stabilkan ekonomi kerajaan yang dah mampus disebabkan kenaikan yang mendadak.....nanti lama2 turun la lagi.....

bagi saya, yg penting turun....harga minyak turun....bukannya naik...mendadak pulak tu....jangan jadi bodo kawan...awak suyka ke harga minyak naik????

pasal janji PRU...BN lagi la bodo dan pelupa....manifesto PRU aritu...'SELAMAT, AMAN, MAKMUR '....sekarang ni camne???selamat ke polis asyik buat roadblock takut bayang2 sendiri???? Makmur ke kalo asyik takutkan rakyat dengan kenaikan harga barang dunia kononnya...kerajaan kena naikkan jugak.....aman ke kalo dah tiap2 hari tabur fitnah pasal pembangkang????....

kawan...awak fikir la sendiri.....
DSAI nak berpusing ke...guling ke...terbang ke....yang nyata...dia berjuang untuk rakyat.....drpd pemimpin haprak BN berjuang nak susahkan rakyat......sikit2 rakyat kena faham!!!!! sudahlah!!!!haprak!!!!!

Carian dalam Tau Takpe

masukkan je apa-apa yg nak dicari

Tau takpe

Blog arkib berita dari pelbagai media dan blog-blog sebagai simpanan dan rujukan pemilik blog. Segala catatan pendapat dan pandangan adalah dari sudut kacamata dan tafsiran pemilik blog ini sendiri melalui pemerhatian dan kajian berkenaan isu dan fakta yang dikumpulkan. Anda dialu-alukan memberikan pendapat dan berkongsi idea dalam memantapkan blog ini.

- OrangKita (OK) -

Video mesti tengok!!!

| Web blog Tau Takpe dipaparkan sejak 20 Mac 2008 | Copyright 2007 © template by delang[at]delang-d.blogspot.com | Paparan terbaik dengan Firefox |