+++++Blog dalam proses pembikinan semula....terima kasih... +++++++

Sunday, August 10, 2008

Piala Monsun – Ahmad dan Rahin Bercanggah

Buletion Online


PDF Cetak E-mail
Ditulis oleh Mat Stringer
Friday, 08 August 2008

http://buletinonline.net/images/berita9/monsooncup.jpgMenteri Besar, Dato’ Ahmad Said sekali lagi membuat penegasan dan mengakui Kejohanan Kapal Layar Piala Monsun yang dianjurkan sejak tahun 2006 hanya memberi manfaat kepada segelintir golongan tertentu tetapi tidak kepada rakyat tempatan.

Beliau berkata, di sebalik penganjuran kejohanan itu selama ini, rakyat tempatan hanya mampu menjadi penonton sedangkan orang luar yang mendapat faedah.


''Menyedari hakikat ini, kerajaan negeri mengambil alih pengurusan kejohanan ini bagi memastikan setiap acara dibuat menurut acuan dan selera tempatan,'' kata Ahmad.

''Yang penting bagi kita ialah rakyat dan bukannya orang luar sebab tidak ada guna ia diadakan sekiranya faedahnya hanya dinikmati orang luar.


''Rakyat adalah penduduk di negeri ini, mereka adalah pengundi kita dan jika Kejohanan Piala Monsun faedahnya untuk orang luar, jadi apa faedahnya mereka diutamakan sedangkan rakyat hanya menjadi penonton,'' tambah Ahmad


Sehari sebelum itu, Pengerusi Jawatankuasa Belia dan Sukan negeri, Datuk Abdul Rahin Mohd. Said berkata, Kerajaan Terengganu telah mengambil alih pengurusan T-Best Events, penganjur Kejohanan Kapal Layar Piala Monsun bagi membolehkannya terlibat secara langsung dalam penganjuran sukan itu.

Kenyataan Rahin disanggah oleh Ahmad dengan mengatakan kerajaan negeri sebenarnya tidak mengambil alih syarikat T-Best sebagaimana yang dinyatakan oleh Rahin.


Ahmad berkata kerajaan negeri hanya mengambil alih pengurusan Kejohanan Piala Monsun dan The Heritage Bay Club and Marina daripada syarikat itu.

Kenyataan Ahmad itu menjelaskan kedudukan sebenar T-Best sebagaiman laporan Buletin Online pada Mei lalu.


Dalam sidang Dewan Undangan Negeri (DUN), Ahli Dewan Undangan Batu Buruk Dr Syed Azman Syed Ahmad Nawawi menjelaskan sebenarnya syarikat pengendali sukan perahu layar itu bukan milik kerajaan negeri.


TDM Bhd yang mewakili kerajaan Terengganu hanya memiliki 42.9% peratus saham T-Best manakala selebihnya dimiliki oleh beberapa individu, termasuk beberapa pimpinan UMNO Terengganu.


Lebih mengejutkan adalah kaitan diantara T-Best dan syarikat Taman Tamadun Islam Sdn Bhd, syarikat yang dikatakan melaksanakan pembangunan Taman Tamadun islam di Pulau Wan Man.


Kedua-dua syarikat tersebut didaftarkan berhampiran dalam Taman yang sama iaitu Taman Equine, sebuah taman perumahan yang dibangunkan oleh Patrick Lim.

0 comments:

Carian dalam Tau Takpe

masukkan je apa-apa yg nak dicari

Tau takpe

Blog arkib berita dari pelbagai media dan blog-blog sebagai simpanan dan rujukan pemilik blog. Segala catatan pendapat dan pandangan adalah dari sudut kacamata dan tafsiran pemilik blog ini sendiri melalui pemerhatian dan kajian berkenaan isu dan fakta yang dikumpulkan. Anda dialu-alukan memberikan pendapat dan berkongsi idea dalam memantapkan blog ini.

- OrangKita (OK) -

Video mesti tengok!!!

| Web blog Tau Takpe dipaparkan sejak 20 Mac 2008 | Copyright 2007 © template by delang[at]delang-d.blogspot.com | Paparan terbaik dengan Firefox |