+++++Blog dalam proses pembikinan semula....terima kasih... +++++++

Monday, September 1, 2008

Kembali berjuang di bulan Ramadhan.

Assalamualaikum dan salam perjuangan,

Sudah lama rasanya saya tidak menulis menyatakan pendapat di dalam blog saya ini. Sepanjang bulan Ogos lepas, saya begitu sibuk sehinggakan tidak berkesempatan untuk mengarkib berita-berita yang panas dari laman berita dan juga blog-blog yang lain. Banyak berita tidak dapat dikemaskinikan terutamanya berita semasa mengenai Permatang Pauh yang akhirnya dimenangi oleh DS Anwar Ibrahim. Tahniah kepada DSAI. Harapan saya, DSAI akan membawa perubahan kepada lanskap politik negara yang diterajui UMNO yang semakin lama semakin rapuh dan begitu banyak kedaifan dalam mentadbir negara dan juga negeri. Yang benar disorokkan ceritanya kepada rakyat. Ekonomi dikatakan melonjak, tetapi rakyat semakin lama semakin terhimpit. Pemimpin dikatakan bersih, walhal rasuah semakin parah dan menjadi barah di dalam kepimpinan UMNO dan juga BN.

DSAI dan 3P

Kemenangan DSAI di Permatang Pauh adalah disebabkan reformasi minda rakyat. Rakyat sudah tidak begitu mempercayai kata-kata pemimpin yang berkuasa. Teori 3p iaitu Permatang Pauh, Parlimen dan Putrajaya adalah satu konsep yang dicanangkan rakyat yang begitu dahagakan reformasi kerajaan. Konsep ini begitu menakutkan pemimpin-pemimpin BN sehingga sanggup menggunakan segenap cara untuk menghalang kemaraan DSAI ke Putrajaya. Salah satu cara yang dianggap ramai adalah tuduhan liwat yang direka-reka. Walaupun Si Saiful ini telah bersumpah bahawa ianya diliwat oleh DSAI, rakyat tidak mempercayainya. Hanya segelintir rakyat yang mindanya telah rosak dan dirasuk syaitan yang mempercayai kebenaran kata-kata Saiful ini. Secara logik akalnya, takkanlah Si Saiful yang begitu gagah dan kuat pada fizikalnya, tidak dapat menahan tusukan DSAI?? Tetapi, pertuduhan yang dibuat oleh mahkamah adalah suka sama suka. Tidak kah itu kelakar?? Kalau suka sama suka, mengapa hanya DSAI yang dipersalahkan di mahkamah?? Ditambah lagi dengan pengakuan Doktor PUSRAWI yang mula-mula memeriksa Saiful yang mengatakan bahawa pemeriksaan pertamanya tidak ada tanda-tanda Saiful diliwat. Maka, betullah jika ada yang melabelkan kes ini adalah lakonan 'Liwat 2' yang sengaja direka oleh mereka yang ingin menghalang kebangkitan rakyat.

Blogger disekat.

Kebebasan bersuara melalui blog semakin diambil berat oleh kerajaan. Dulu mereka hanya memandang sebelah mata kewujudan blogger, kini mereka semakin merasa tertekan dengan pendedahan blogger tentang cerita sebenar yang berlaku. Blog Malaysia Today yang dikendalikan Oleh Raja Petra sudah disekat oleh kerajaan. Blog yang sentiasa mendedahkan jawapan kepada berita panas dan sensasi negara ini disekat aksesnya oleh kerajaan yang begitu takut kepada suara kebenaran. Mengapa tidak disiasat dakwaan RPK mengenai Rosmah yang terlibat dalam pengeboman Altantuya. Saya dapat merasakan kebenaran ada di situ. Lagi disorok kebenaran itu, selagi itulah kita akan bongkar. Seorang blogger yang begitu lantang mengkritik kepimpinan negara dan juga polis di Malaysia juga ditangkap dan dibebaskan selepas beberapa hari. Itulah blogger bebas 'penarik beca'. Sebenarnya ramai lagi blogger yang berpaksikan Pakatan Rakyat wujud di ruang maya siber ini. Beratus malah beribu blog yang menyokong Pakatan Rakyat bersedia untuk menggempur propaganda kerajaan yang semakin rapuh ini.

16 Sept -Teruskan perjuangan.

Menjadi sebahagian dari tanggungjawab rakyat Malaysia yang merasakan kerajaan perlu ditukar dan diselamatkan, saya mencuri masa untuk meneruskan wadah saya dalam memastikan rakyat mendapat info yang betul dan sahih. Bukan info yang diputarbelitkan oleh media massa arus perdana yang semakin tidak bertanggungjawab dalam melaporkan berita- berita yang dianggap sensitif oleh masyarakat Malaysia. Berita yang berbaur perkauman ditiupkan supaya rakyat benci sesama sendiri. Saya percaya inilah langkah terakhir UMNO untuk meraih simpati rakyat. Memang ada melayu dan cina serta india yang termakan dengan propaganda murahan ini, dan di saat inilah kita perlu tampil untuk memberi penerangan dan berkongsi pendapat tentang pembentukan Malaysia baru. DSAI telah menjadikan 16 September sebagai tarikh keramat yang ditunggu-tunggu oleh rakyat. Semua orang menunggu 16 September. Pemimpin kanan negara yang pada mulanya tidak mengambil tahu kisah 16 September ini semakin lama semakin takut kerana kebenaran dakwaan DSAI tampak realiti dengan sekembali beliau ke parlimen. Jadi atau tidak 16 September nanti, perjuangan menyerlahkan kebenaran akan diteruskan.

Akhir kata, selamat menjalani ibadat puasa dan panjatkan doa kepada Allah supaya diberikan petunjuk kepada jalan yang benar. Islam mesti berkuasa, sebagaimana yang dikatakan oleh TG Hj Hadi seketika yang lepas. Siapa yang akan duduk ditampuk teratas mestilah mendaulatkan Islam dan insyallah, negara akan sentiasa berada dalam keadaan aman damai.

Wassalam.

-------------------------------------------------
catatan orangkita : 04 Sept 2008, 0412 pm
http://sangpemantau.blogspot.com/
-------------------------------------------------

0 comments:

Carian dalam Tau Takpe

masukkan je apa-apa yg nak dicari

Tau takpe

Blog arkib berita dari pelbagai media dan blog-blog sebagai simpanan dan rujukan pemilik blog. Segala catatan pendapat dan pandangan adalah dari sudut kacamata dan tafsiran pemilik blog ini sendiri melalui pemerhatian dan kajian berkenaan isu dan fakta yang dikumpulkan. Anda dialu-alukan memberikan pendapat dan berkongsi idea dalam memantapkan blog ini.

- OrangKita (OK) -

Video mesti tengok!!!

| Web blog Tau Takpe dipaparkan sejak 20 Mac 2008 | Copyright 2007 © template by delang[at]delang-d.blogspot.com | Paparan terbaik dengan Firefox |