+++++Blog dalam proses pembikinan semula....terima kasih... +++++++

Thursday, September 25, 2008

Peralihan kuasa: Perkara yang amat menakutkan Umno, BN- Anwar

Suara Keadilan

Rabu, 24 September 2008


Untuk paparan yang lebih jelas, sila lawati Youtube kami di sini. Video Oleh Ebrahem Harris / Suara Keadilan Online.



KUALA LUMPUR, 24 SEPTEMBER (SK) - Ketua Umum KeADILan, Anwar Ibrahim menyifatkan penolakan Perdana Menteri Abdullah Ahmad Badawi untuk bertemu dengannya bagi mengadakan rundingan mengenai proses peralihan kuasa dan sesi khas sidang Parlimen 23 September lalu sebagai satu perkara yang amat menakutkan BN dan Umno.

Demikian kenyataannya dalam sidang media selepas menghadiri kes perbicaraannya di Mahkamah Sesyen Kuala Lumpur, hari ini.

Dalam sidang media itu, Anwar berkata keengganan Abdullah mengadakan sidang tergempar Dewan Rakyat sebagai satu tindakan Umno bagi membantutkan proses demokrasi.

“Inilah satu negara yang dikatakan demokratik di mana Perdana Menteri enggan bertemu dengan pemimpin Pembangkang sedangkan kita (Pakatan Rakyat) telahpun menghantar surat permohonan untuk mengajak beliau membincangkan proses peralihan kuasa secara aman bertarikh 15 September lalu,” katanya.

Anwar juga menegaskan beliau bersama Pakatan Rakyat tetap akan meneruskan tuntutan supaya Abdullah menghormati hak rakyat sama ada mahu memilih beliau ataupun pucuk pimpinan Umno-BN itu.

Anwar turut menegaskan Pakatan Rakyat akan mentadbir negara dengan adil dan akan menghapuskan ISA apabila menjadi kerajaan pusat.

“Saya fikir wajar untuk kita (PR) mengetengahkan kenyataan tentang kekuatan kita bahawa kita akan mentadbir dengan adil dan bukan untuk membalas dendam, ganas dengan menggunakan ISA dan pendirian kita adalah untuk membatalkan Akta Keselamatan Dalam Negeri sebaik sahaja kita memerintah,” jelas beliau.

0 comments:

Carian dalam Tau Takpe

masukkan je apa-apa yg nak dicari

Tau takpe

Blog arkib berita dari pelbagai media dan blog-blog sebagai simpanan dan rujukan pemilik blog. Segala catatan pendapat dan pandangan adalah dari sudut kacamata dan tafsiran pemilik blog ini sendiri melalui pemerhatian dan kajian berkenaan isu dan fakta yang dikumpulkan. Anda dialu-alukan memberikan pendapat dan berkongsi idea dalam memantapkan blog ini.

- OrangKita (OK) -

Video mesti tengok!!!

| Web blog Tau Takpe dipaparkan sejak 20 Mac 2008 | Copyright 2007 © template by delang[at]delang-d.blogspot.com | Paparan terbaik dengan Firefox |