+++++Blog dalam proses pembikinan semula....terima kasih... +++++++

Tuesday, May 6, 2008

Isu Jamry - penjelasan dari Nor Azli

Tranungkite

Dilulus terbit pada Tuesday, May 06 @ 13:24:36 MYT oleh greenboc
Komentar Oleh alhusseyn

"

a

Berbagai cara mereka cuba mensabotaj kerajaan Pakatan Rakyat kita ..begitulah apa yang sedang mereka berdua harungi...

KUALA KANGSAR 5 Mei - Satu laporan polis dibuat ke atas penceramah Pas, Nor Azli Musa kerana didakwa menyampaikan ceramah berunsur pembohongan mengenai isu pertukaran serta-merta Pengarah Jabatan Agama Islam Perak (JAIP), Datuk Jamry Sury. Lihat selanjutnya di sini

Saya serta merta menalipon Uzt Nor Azli untuk bertanyakan isu berkenaan dan beliau menegaskan bahawa apa yang dilaporkan di media perdana berhubung dengan isi pertukaran Jamry banyak yang telah diputar belitkan.

Nor Azli dalam perbualan dengan saya tadi menyatakan bahawa pertemuan Datuk Seri Ir. Mohammad Nizar Jamaluddin dengan Raja Muda Perak, Raja Dr. Nazrin Shah, sebenarnya adalah routin biasa dimana Nizar datang mengadap untuk melaporkan kepada Nazrin tentang keputusan mesyuarat mingguan exco pada minggu tersebut; termasuklah memaklumkan tentang tindakan yang telah diambil keatas Jamry.

Menurut Nor Azli lagi, Nazrin telah menasihatkan Nizar supaya mengambil semula Jamry dan mempersembahkann kepada Sultan salah laku Jamri supaya Baginda Sultan sendiri yang akan mengambil tindakan yang perlu terhadap Jamry.“

Bolehkah ana siarkan kenyataan anta ini di blog ana?” tanya saya kepada Nor Azly.

“Silakan!” Azli menjawab, “MB tidak pernah dipanggil oleh Sultan untuk mengadap sebagaiman yang dilaporkan oleh akhbar,” ntegasnya lagi.

“Bagaimana dengan laporan polis tersebut?” tanya saya lagi.

“Polis pun tak tahu nak buat lagu mana , saya pun belum pergi jumpa depa lagi,” balas Azli.

Jika benar sebagaimana penjelasan Nor Azli , maka kita tunggulah ketikanya al Sultan memutuskan bicara.Tentu kita semua tertanya-tanya dan tidak sabar untuk menantikan keputusan al Sultan.Orang kata , penantian itu suatu penyiksaan ; dan saya merasakan begitulah apa yang sedang menghantui Jamry ; walaupun dia telah dilantik semula , pasti jiwanya tersiksa gundah gulana sepanjang masa.

Biarlah saya menjadi orang pertama dalam dunia ini untuk mengucapkan ‘Selamat Jalan’ kepada Jamry.

"

0 comments:

Carian dalam Tau Takpe

masukkan je apa-apa yg nak dicari

Tau takpe

Blog arkib berita dari pelbagai media dan blog-blog sebagai simpanan dan rujukan pemilik blog. Segala catatan pendapat dan pandangan adalah dari sudut kacamata dan tafsiran pemilik blog ini sendiri melalui pemerhatian dan kajian berkenaan isu dan fakta yang dikumpulkan. Anda dialu-alukan memberikan pendapat dan berkongsi idea dalam memantapkan blog ini.

- OrangKita (OK) -

Video mesti tengok!!!

| Web blog Tau Takpe dipaparkan sejak 20 Mac 2008 | Copyright 2007 © template by delang[at]delang-d.blogspot.com | Paparan terbaik dengan Firefox |