+++++Blog dalam proses pembikinan semula....terima kasih... +++++++

Wednesday, September 17, 2008

PM alih bebanan ekonomi negara kepada Najib

Harakahdaily

Lanjusoh

Wed | Sep 17, 08 | 3:53:10 pm MYT

KOTA BHARU, 17 Sept (Hrkh) - Dato' Seri Abdullah Ahmad Badawi kini terpaksa akur dengan desakan rakyat apabila melepaskan jawatan penting kepada timbalannya secara tiba-tiba.

Apa muslihatnya perkara itu dibuat dalam keadaan tergesa-gesa. Antara lain ekoran kemelut politik dalaman Umno sekarang dan bayangan kerajaan baru.

Berkuatkuasa serta merta jawatan Menteri Kewangan diberi kepada Dato' Seri Najib Razak. Sebaliknya Abdullah pula mengambil alih jawatan Menteri Pertahanan.

Sedangkan jawatan Menteri Kewangan diterajuinya sejak Oktober 2003.

Persoalannya mungkinkah kedudukan kerajaan sekarang semakin terumbang ambing apabila Abdullah hanya mengharapkan jaminan keselamatan berbanding mengambil berat masalah ekonomi negara.

Ini kerana semalam bekas Menteri Kewangan, Tengku Razaleigh Hamzah mendakwa keadaan ekonomi negara semakin tergugat dan pasaran saham menjadi tidak menentu.

Kata Ku Li perkara itu berlaku kerana kelemahan pemimpin negara yang tidak mampu lagi mengurus dan sepatutnya berundur lebih awal.

Dengan apa yang berlaku itu Abdullah seperti sudah memberi isyarat segala kemelesetan ekonomi negara tidak lagi berada di bawah tanggungjawabnya.

Begitu juga dengan keputusan Mahkamah Persekutuan di Putrajaya semalam yang memberi semula kerusi Dun Sanglang kepada Ustaz Hashim Jasin dari PAS selepas berlaku silap isytihar pegawai pengurus pilihan raya pada 8 Mac lalu.

Sementara itu, Setiausaha Jabatan Pilihan Raya PAS Pusat, Wan Nik Wan Yusoff berkata, pengisytiharan kemenangan Ustaz Hashim di Sanglang membuktikan kebenaran berpihak kepada PAS dan perjuangan Islam.

"Tahniah kepada seluruh pemimpin dan petugas PAS di seluruh negara di atas kemenangan rayuan petisyen pilihan raya Dun Sanglang, Perlis.

"Khusus kepada PAS Perlis dan Pesuruhjayanya, Ustaz Hashim Jasin, juga kepada peguam Hanifa Maidin dan rakan-rakan," katanya di sini.

Oleh itu katanya harapan Jabatan Pilihan Raya PAS Pusat supaya diberi tumpuan sepenuhnya kegiatan bagi membina balik pengaruh PAS melalui gerak kerja pilihan raya terutamanya pendaftaran pemilih. - mj _

0 comments:

Carian dalam Tau Takpe

masukkan je apa-apa yg nak dicari

Tau takpe

Blog arkib berita dari pelbagai media dan blog-blog sebagai simpanan dan rujukan pemilik blog. Segala catatan pendapat dan pandangan adalah dari sudut kacamata dan tafsiran pemilik blog ini sendiri melalui pemerhatian dan kajian berkenaan isu dan fakta yang dikumpulkan. Anda dialu-alukan memberikan pendapat dan berkongsi idea dalam memantapkan blog ini.

- OrangKita (OK) -

Video mesti tengok!!!

| Web blog Tau Takpe dipaparkan sejak 20 Mac 2008 | Copyright 2007 © template by delang[at]delang-d.blogspot.com | Paparan terbaik dengan Firefox |