+++++Blog dalam proses pembikinan semula....terima kasih... +++++++

Saturday, June 7, 2008

MB Selangor jamin air percuma tetap, Syabas tiada reaksi

Mstar Online

06-06-2008 09:28:46 PM

SHAH ALAM: Kerajaan Negeri Selangor memberi jaminan kepada rakyat negeri itu bahawa mereka akan menikmati 20 meter padu air secara percuma akhir bulan ini.

Bagaimanapun jurucakap Syabas yang dihubungi sehingga lewat malam ini tidak memberikan sebarang reaksi mengenai kenyataan kerajaan negeri.

Semalam, Menteri Besar, Tan Sri Abdul Khalid Ibrahim isu berkenaan akan selesai hari ini.

Dalam kenyataan akhbar yang dikeluarkan hari ini, beliau berkata, anak syarikat kerajaan negeri, Kumpulan Darul Ehsan Berhad (KDEB) telah memaklumkan pejabatnya hari ini bahawa segala dokumen berkaitan berhubung urusan bekalan air percuma telah dihantar kepada Syarikat Bekalan Air Selangor Sdn. Bhd. (Syabas).

"KDEB memaklumkan kepada Pejabat Menteri Besar surat dan dokumen yang mengarahkan Syabas berhubung pembekalan air percuma kepada pengguna domestik di negeri ini telah pun dikeluarkan.

“Justeru, pengguna akan berpeluang menikmati bekalan air percuma pada penghujung bulan ini,” kata beliau dalam kenyataan itu.

Beliau berkata, rebet bagi 20 meter padu boleh dilihat pada bil air bulan Jun yang akan mula dikeluarkan mulai hujung bulan ini.

Difahamkan kerajaan negeri terpaksa mengeluarkan arahan tersebut menerusi KDEB memandangkan ia memiliki 30 peratus pegangan dalam Syabas menerusi sayap pelaburan, bukannya secara langsung.

Semalam, Ketua Pegawai Eksekutif Syabas, Datuk Ruslan Hassan menyatakan bahawa Syabas akan mengeluarkan bil air kepada para pengguna di Selangor seperti biasa tanpa ada sebarang penurunan atau potongan subsidi akhir bulan ini.

Kata beliau, Syabas akan terus mengeluarkan bil seperti biasa sehingga pihaknya menerima sebarang arahan bertulis daripada kerajaan Selangor dan kerajaan Persekutuan atau mana-mana agensi di bawah kerajaan negeri bagi membayar kos untuk 20 meter padu air.

Khalid berkata, kerajaan negeri berharap bekalan air percuma akan membantu mengurangkan bebaban rakyat yang terpaksa akur dengan keputusan kerajaan Persekutuan menaikan harga petrol sebanyak 78 sen.

0 comments:

Carian dalam Tau Takpe

masukkan je apa-apa yg nak dicari

Tau takpe

Blog arkib berita dari pelbagai media dan blog-blog sebagai simpanan dan rujukan pemilik blog. Segala catatan pendapat dan pandangan adalah dari sudut kacamata dan tafsiran pemilik blog ini sendiri melalui pemerhatian dan kajian berkenaan isu dan fakta yang dikumpulkan. Anda dialu-alukan memberikan pendapat dan berkongsi idea dalam memantapkan blog ini.

- OrangKita (OK) -

Video mesti tengok!!!

| Web blog Tau Takpe dipaparkan sejak 20 Mac 2008 | Copyright 2007 © template by delang[at]delang-d.blogspot.com | Paparan terbaik dengan Firefox |