+++++Blog dalam proses pembikinan semula....terima kasih... +++++++

Saturday, June 7, 2008

Syabas diarah potong RM11.40 dari bil

Malaysiakini

Jun 7, 08 12:50pm

Syarikat Bekalan Air Selangor (Syabas) telah diarahkan menolak RM11.40 dari bil pengguna individu mulai bulan ini - iaitu nilai 20 meter padu bekalan air percuma yang dijanjikan kepada rakyat Selangor.

Dalam satu kenyataan semalam, Menteri Besar, Tan Sri Abdul Khalid Ibrahim memberi jaminan bahawa bekalan 20 meter padu air percuma berjalan seperti dirancang.

khalid ibrahim selangor waterKatanya, kerajaan Selangor telah mengarahkan Syabas berbuat demikian mulai bulan ini, demikian menurut laporan Bernama.

Khalid berkata, Kumpulan Darul Ehsan Bhd (KDEB) telah mengeluarkan surat kepada Syabas semalam, mengarahkan syarikat tersebut melaksanakan pemotongan harga air itu.

"Pengguna tidak perlu ragu atau bimbang tidak akan dapat air percuma kerana kerajaan jamin ia akan diberi," katanya.

Mulai 1 Jun,1.5 juta pengguna individu di Selangor akan menerima air percuma sebanyak 20 meter padu sebulan atau bersamaan RM11.40 sebagai memenuhi satu daripada janji dalam manifesto Pakatan Rakyat dalam kempen pilihanraya umum lalu.

Syabas, dalam satu kenyataan media kelmarin, menyatakan akan mengeluarkan bil air kepada pengguna di Selangor seperti biasa tanpa sebarang penurunan atau potongan subsidi sehingga ada arahan bertulis daripada kerajaan negeri dan kerajaan pusat.

0 comments:

Carian dalam Tau Takpe

masukkan je apa-apa yg nak dicari

Tau takpe

Blog arkib berita dari pelbagai media dan blog-blog sebagai simpanan dan rujukan pemilik blog. Segala catatan pendapat dan pandangan adalah dari sudut kacamata dan tafsiran pemilik blog ini sendiri melalui pemerhatian dan kajian berkenaan isu dan fakta yang dikumpulkan. Anda dialu-alukan memberikan pendapat dan berkongsi idea dalam memantapkan blog ini.

- OrangKita (OK) -

Video mesti tengok!!!

| Web blog Tau Takpe dipaparkan sejak 20 Mac 2008 | Copyright 2007 © template by delang[at]delang-d.blogspot.com | Paparan terbaik dengan Firefox |