+++++Blog dalam proses pembikinan semula....terima kasih... +++++++

Friday, April 4, 2008

Khalid Ibrahim yang letak jawatan

Siasah daily

Thursday, April 3, 2008

KUALA LUMPUR, 4 April: MB Selangor, Tan Sri Khalid Ibrahim disebut-sebut akan meletakkan jawatannya sebagai anggota Parlimen Bandar Tun Razak bagi membolehkan Datuk Seri Anwar bertanding dalam pilihan raya kecil di situ dan seterusnya memimpin Pakatan Rakyat secara rasmi.


Selepas menang, Anwar dijangka akan secara rasmi menjadi Pengerusi Pakatan Rakyat (ringkasnya Pakatan) yang telah dibentuk oleh PAS, PKR dan DAP baru-baru ini.


Anwar akan tamat tempoh sekatan aktif politiknya pada 15 April ini. Bagaimanapun, pilihan raya kecil hanya akan boleh diadakan selepas 8 Ogos 2008 iaitu enam bulan selepas pilihan raya umum ke 12 baru-baru ini.

Menjelang waktu itu, Anwar mempunyai beberapa cara untuk dilantik sebagai pemimpin negara termasuklah dilantik sebagai senator.

0 comments:

Carian dalam Tau Takpe

masukkan je apa-apa yg nak dicari

Tau takpe

Blog arkib berita dari pelbagai media dan blog-blog sebagai simpanan dan rujukan pemilik blog. Segala catatan pendapat dan pandangan adalah dari sudut kacamata dan tafsiran pemilik blog ini sendiri melalui pemerhatian dan kajian berkenaan isu dan fakta yang dikumpulkan. Anda dialu-alukan memberikan pendapat dan berkongsi idea dalam memantapkan blog ini.

- OrangKita (OK) -

Video mesti tengok!!!

| Web blog Tau Takpe dipaparkan sejak 20 Mac 2008 | Copyright 2007 © template by delang[at]delang-d.blogspot.com | Paparan terbaik dengan Firefox |