+++++Blog dalam proses pembikinan semula....terima kasih... +++++++

Tuesday, June 10, 2008

Kerajaan beku lesan hypermarket baru

KLpos

Cetak E-mail
Oleh Bernama
Isnin, 09 Jun 2008

KL: Kementerian Perdagangan Dalam Negeri dan Hal Ehwal Pengguna (KPDN&HEP) akan membekukan sementara waktu permohonan bagi membuka cawangan-cawangan hypermarket dalam negara.

Menterinya Datuk Shahrir Abdul Samad berkata pembekuan itu bertujuan melindungi kepentingan para pengusaha pasar basah yang menghadapi saingan hebat ekoran kewujudan hypermarket itu.

Beliau berkata pembekuan itu hanya untuk permohonan yang baru sahaja, manakala bagi yang sudah diluluskan, mereka boleh terus beroperasi seperti biasa.

"Bagaimanapun kerajaan akan memberi kelulusan bagi permohonan yang dibuat oleh kerajaan negeri untuk membuka cawangan-cawangan hypermarket," katanya kepada pemberita selepas melawat pasar awam Batu Lanchang di sini hari ini.

Katanya walaupun wujud persaingan hebat antara pasar basah dengan hypermarket namun secara keseluruhannya beliau berpuas hati dengan harga barang yang dijual di pasar awam itu.

Sementara itu Shahrir berkata pihaknya sedang menimbangkan langkah untuk memberi subsidi kepada perkhidmatan feri di Pulau Langkawi, Pulau Labuan dan Pulau Carey ekoran kenaikan harga petrol dan diesel.

Beliau berkata perkara itu masih di peringkat perbincangan dengan pihak-pihak yang terbabit.

0 comments:

Carian dalam Tau Takpe

masukkan je apa-apa yg nak dicari

Tau takpe

Blog arkib berita dari pelbagai media dan blog-blog sebagai simpanan dan rujukan pemilik blog. Segala catatan pendapat dan pandangan adalah dari sudut kacamata dan tafsiran pemilik blog ini sendiri melalui pemerhatian dan kajian berkenaan isu dan fakta yang dikumpulkan. Anda dialu-alukan memberikan pendapat dan berkongsi idea dalam memantapkan blog ini.

- OrangKita (OK) -

Video mesti tengok!!!

| Web blog Tau Takpe dipaparkan sejak 20 Mac 2008 | Copyright 2007 © template by delang[at]delang-d.blogspot.com | Paparan terbaik dengan Firefox |