+++++Blog dalam proses pembikinan semula....terima kasih... +++++++

Sunday, June 1, 2008

Kes Mukhriz, Mahathir tidak berapa percaya lembaga disiplin Umno

Harakahdaily

Wan Nordin Wan Yaacob
Sun | Jun 01, 08 | 9:48:52 am MYT

KUALA LUMPUR, 1 Jun (Hrkh) - Bekas Perdana Menteri, Tun Dr Mahathir Mohamad menyatakan bahawa beliau tidak berapa percaya dengan kredibiliti Lembaga Disiplin Umno mengendalikan kes-kes laporan disiplin parti.

"Saya tidak berapa percayai sangat dengan (Lembaga) Disiplin Umno ni, dulu kita bagi keterangan ( kes Umno Kubang Pasu) kepada mereka ada sogokkan wang supaya saya kalah, orang itu sendiri bagi bukti...is no case," ujarnya.

Beliau berkata demikian dalam satu ulasannya berhubung kes anaknya, Dato' Mukhriz Mahathir yang dibawa ke lembaga disilpin Umno sewaktu ditanya wartawan dalam satu program semalam.

"Jadi, itu dia nak buat apa, ikut kehendak Presidenlah kalau Presiden benci pada Mukhriz ambil tindakan kepada Mukhriz, jangan ambil tindakan pada Zaid Ibrahim (Menteri di Jabatan Perdana Menteri) kerana Zaid adalah ahli Umno yang terbaik.

"Kerana disingkir dari Umno oleh jawatankuasa itu juga dan tidak ada peluang untuk bertanding dan ada 'suspicion' dia (Zaid) sokong parti lawan (dalam pilihan raya umum ke-12) itu adalah 'qualification' untuk menjadi menteri dalam kerajaan termasuk orang yang kalau ada duit dua tiga juta bawa dalam beg pergi ke Australia, untung dapat jadi menteri," ujar Mahathir sinis.

Mahathir juga dengan sinis berkata, "ada seorang dari Baling jadi Timbalan Menteri...berkempen untuk parti lawan, ini semua'qualification'...saya harus ingatkan ahli-ahli Umno, kalau nak jadi menteri sokong parti lawan ataupun buat kerja yang tak betul."

Sejak Mahathir keluar dari Umno, beliau tetap meneruskan kritikannya kepada Perdana Menteri, Dato' Seri Abdullah Ahmad Badawi.

Lebih hangat apabila, Tun Mahathir sendiri mengingatkan kepada ahli Umno untuk terus mengkritik kepimpinan dan mendesak Presiden Umno (Abdullah) melepaskan jawatan untuk memulihkan kembali Umno.

Anaknya (Mukhriz), walaupun tidak menyertai Mahathir keluar Umno, namun cukup lantang mengkritik kepimpinan Abdullah termasuk menggunakan platform Dewan Rakyat.

Akibatnya Mukhriz bakal dihadapkan kepada Lembaga Disiplin Umno. - mks.

2 comments:

politicsisfun said...

Isu berkaitan Mahathir dan family:

"Mokhzani who has recently quit UMNO should step down as the SIC (Sepang International Circuit) because the Minister of Tourism is not in favour of him. Mokhzani insist that he does not get paid but the event organizer for all the events is organized by his wife’s company. Mokhzani’s wife’s brothers are also involved in this issue."

phillix-starscreamer said...

oooo very interesting fact about tun m, positivist. it's sad that pak lah's chronism and nepotism is stabbed over and over but tun m and mokhzani are let off the hook. funny, isnt it?

Carian dalam Tau Takpe

masukkan je apa-apa yg nak dicari

Tau takpe

Blog arkib berita dari pelbagai media dan blog-blog sebagai simpanan dan rujukan pemilik blog. Segala catatan pendapat dan pandangan adalah dari sudut kacamata dan tafsiran pemilik blog ini sendiri melalui pemerhatian dan kajian berkenaan isu dan fakta yang dikumpulkan. Anda dialu-alukan memberikan pendapat dan berkongsi idea dalam memantapkan blog ini.

- OrangKita (OK) -

Video mesti tengok!!!

| Web blog Tau Takpe dipaparkan sejak 20 Mac 2008 | Copyright 2007 © template by delang[at]delang-d.blogspot.com | Paparan terbaik dengan Firefox |