+++++Blog dalam proses pembikinan semula....terima kasih... +++++++

Monday, March 24, 2008

Kenapa Abdullah berkeras mahukan Idris?

Siasahdaily

Monday, March 24, 2008

KUALA TERENGGANU, 24 Mac: Rakyat Terengganu kini tertanya-tanya kenapa Presiden Umno, Datuk Seri Abdullah Ahmad Badawi begitu beria-ia benar mahukan Datuk Seri Idris Jusoh kekal sebagai Menteri Besar Terengganu sehingga sanggup kehilangan satu negeri.


Padahal istana Terengganu sudah memberikan beberapa pilihan selain Idris untuk dipilih oleh Abdullah untuk dilantik sebagai MB.

"Kenapa Pak Lah sanggup berkeras sehingga sanggup memperjudikan sebuah kerajaan negeri di bawah Barisan Nasional untuk mempertahankan Idris sebagai MB?" kata seorang pemerhati politik di Terengganu.

BN bakal kehilangan sebuah lagi negeri iaitu Terengganu jika calon MB yang dipilih istana Terengganu, Datuk Ahmad Said berjaya memujuk rakan-rakan Adun BN di Terengganu menyertainya.

Beliau hanya perlukan lapan sahaja lagi dari BN kerana PAS yang mempunyai lapan Adun awal-awal lagi membayangkan sokongan mereka apabila berkata akan memberikan sokongan mereka kepada Sultan Terengganu.

Presiden PAS Datuk Seri Tuan Guru Haji Abdul Hadi Awang berkata, beliau percaya keputusan Majlis Penasihat Pemangku Raja itu mengambil kira dan menitik-beratkan hasrat dan kehendak sebenar rakyat negeri Terengganu keseluruhannya.

Siasah juga dimaklumkan, Ahmad bakal mendapat sokongan kira-kira 10 Adun BN lain.
Sebelum ini, Timbalan Pengerusi Umno Terengganu, Tengku Putera Tengku Awang berkata, tujuh dari lapan ketua bahagian Umno di Terengganu menyokong Ahmad Said.

Namun, Ketua bahagian Kuala Terengganu, Datuk Wan Farid menafikan beliau menyokong Ahmad.

Timbalan Presiden Umno, Datuk Seri Najib pula berkata, empat ketua bahagian Umno di Terengganu menyokong Idris.

Di KUALA LUMPUR, Hari ini, Adun Kijal Datuk Ahmad Said kelihatan memasuki Istana Terengganu di Kuala Lumpur menghadap Yang Dipertuan Agung, Tuanku Mizan.

Kenderaann Tuanku Mizan pula kelihatan dua kali memasuki bangunan Istana Terengganu di Jalan Tun Razak itu.

Menurut sumber, beberapa pegawai kanan kerajaan turut berada dalam istana berkenaan.

0 comments:

Carian dalam Tau Takpe

masukkan je apa-apa yg nak dicari

Tau takpe

Blog arkib berita dari pelbagai media dan blog-blog sebagai simpanan dan rujukan pemilik blog. Segala catatan pendapat dan pandangan adalah dari sudut kacamata dan tafsiran pemilik blog ini sendiri melalui pemerhatian dan kajian berkenaan isu dan fakta yang dikumpulkan. Anda dialu-alukan memberikan pendapat dan berkongsi idea dalam memantapkan blog ini.

- OrangKita (OK) -

Video mesti tengok!!!

| Web blog Tau Takpe dipaparkan sejak 20 Mac 2008 | Copyright 2007 © template by delang[at]delang-d.blogspot.com | Paparan terbaik dengan Firefox |