+++++Blog dalam proses pembikinan semula....terima kasih... +++++++

Saturday, June 21, 2008

Koleksi Video - 100 Hari: Prestasi Awal Pakatan Di Selangor Membanggakan - DSAI


100 hari dalam mana jua pentadbiran Kerajaan pastinya singkat sekali. Namun prestasi Kerajaan Pakatan Rakyat Selangor di bawah pimpinan Tan Sri Khalid Ibrahim amat membanggakan.

Pertama, terbukti kini bahawa gabungan kompak KeADILan-PAS-DAP.

Kedua, ketetapan awal melarang pimpinan negeri membazir dengan peralatan pejabat dan kereta baru; menolak sebarang penglibatan pimpinan negeri dalam perniagaan; dan memastikan wakil rakyat mematuhi prinsip pertanggungjawaban.

Ketiga, sepertimana diungkapkan semalam di Stadium Shah Alam, Tan Sri Khalid mengumumkan langkah memacu pertumbuhan pesat seiring dengan program “merakyatkan” pembangunan. Semangat kepedulian ini terangkum dalam langkah pembekalan air percuma, program warga emas, bantuan pendidikan, penyelesaian sebahagian masalah di estet.

Maka dalam ucapan malam tadi saya nyatakan penghargaan kapada barisan pimpinan negeri dan parti sekutu kerana kejayaan awal. Kesempatan tersebut saya menfaatkan untuk mengulas isu kenaikan minyak keterlaluan dan membebankan rakyat. Sewajarnyalah rakyat menuntut perubahan malah sukar dimengerti mengapa wakil rakyat Umno-BN terus bersekongkol dengan sistem rasuah dan membebankan rakyat. Berulangkali saya menyeru akan rakan-rakan Umno-BN segera menyeberang demi menyelamatkan negara Malaysia tercinta.

Saya dan Azizah akan menunaikan umrah inshaAllah. Kebetulan saya diundang menyampaikan pidato di Madinah al-Munawwarah dalam persidangan antarabangsa mengenai Global Knowledge pada Isnin pagi.

Azizah akan segera pulang dan saya akan kembali pada Selasa pagi.

ANWAR IBRAHIM

0 comments:

Carian dalam Tau Takpe

masukkan je apa-apa yg nak dicari

Tau takpe

Blog arkib berita dari pelbagai media dan blog-blog sebagai simpanan dan rujukan pemilik blog. Segala catatan pendapat dan pandangan adalah dari sudut kacamata dan tafsiran pemilik blog ini sendiri melalui pemerhatian dan kajian berkenaan isu dan fakta yang dikumpulkan. Anda dialu-alukan memberikan pendapat dan berkongsi idea dalam memantapkan blog ini.

- OrangKita (OK) -

Video mesti tengok!!!

| Web blog Tau Takpe dipaparkan sejak 20 Mac 2008 | Copyright 2007 © template by delang[at]delang-d.blogspot.com | Paparan terbaik dengan Firefox |