+++++Blog dalam proses pembikinan semula....terima kasih... +++++++

Tuesday, June 10, 2008

Harga minyak turun segera selepas Pakatan memerintah - Anwar

Siasah daily

Sunday, June 8, 2008

PETALING JAYA, 8 Jun: Bekas Timbalan Perdana Menteri, Datuk Seri Anwar Ibrahim memberi jaminan, Pakatan Rakyat akan menurun segera harga minyak kepada harga asal atau atau lebih rendah sebaik sahaja diberikan mandat untuk memerintah negara.

“Jika saya gagal melaksanakannya, saya akan meletakkan jawatan serta merta,” kata Anwar apabila ditanya apakah jaminan kenyataan beliau itu.

Anwar berkata demikian dalam siding media di pejabat PKR, dekat sini hari ini.

Bagaimanapun, kata Anwar, beliau akan membentangkan mekanisma dan konsepnya kepada pemimpin Pakatan Rakyat yang akan bermesyuarat esok.

Anwar dipercayai mengulas kenaikan harga minya yang diumumkan Perdan Menteri 5 Jun lepas yang menyaksikan kenaikan mendadat harga petrol di pasaran dari RM1.92 kepada RM2.70 seliter manakala diesel dari RM1.58 ke RM2.58 seliter.

Anwar dan pemimpin Pakatan dari sebelum pilihan raya umum ke 12 lagi sudah berjanji akan menurunkan harga minyak dengan berkata, kenaikan harga minyak di dunia bererti kenaikan keuntungan kepada syarikat minyak negara, Petronas yang mengekspot minyak ke luar negara.

Ini mewajarkan sebahagian keuntungannya dikembalikan kepada rakyat negara ini dalam bentuk subsidi.

0 comments:

Carian dalam Tau Takpe

masukkan je apa-apa yg nak dicari

Tau takpe

Blog arkib berita dari pelbagai media dan blog-blog sebagai simpanan dan rujukan pemilik blog. Segala catatan pendapat dan pandangan adalah dari sudut kacamata dan tafsiran pemilik blog ini sendiri melalui pemerhatian dan kajian berkenaan isu dan fakta yang dikumpulkan. Anda dialu-alukan memberikan pendapat dan berkongsi idea dalam memantapkan blog ini.

- OrangKita (OK) -

Video mesti tengok!!!

| Web blog Tau Takpe dipaparkan sejak 20 Mac 2008 | Copyright 2007 © template by delang[at]delang-d.blogspot.com | Paparan terbaik dengan Firefox |