+++++Blog dalam proses pembikinan semula....terima kasih... +++++++

Saturday, March 29, 2008

Idris Jusoh terus membisu

Berita Harian

JERTIH: Ketua Perhubungan Umno Terengganu, Datuk Seri Idris Jusoh, terus membisu berhubung keputusan Majlis Tertinggi (MT) parti semalam, merestui pelantikan Ahli Dewan Undangan Negeri (Adun) Kijal, Datuk Ahmad Said sebagai Menteri Besar.

Malah, beliau yang tiba di kediamannya di Kampung Tok Has di sini, kira-kira jam 6 petang ini tidak berucap, sekali pun lebih 10,000 penyokongnya dari daerah Besut dan Setiu berkumpul di rumahnya sejak selepas solat Jumaat.

Adun Jertih itu yang ditemani isterinya, Toh Puan Seri Kamariah Zakaria, hanya bersalaman dan bertanya khabar dengan penyokongnya, yang sesetengahnya kelihatan mengesat air mata kerana terharu dengan cabaran yang terpaksa dilalui bekas Menteri Besar itu.


Idris yang ditemui pemberita berkata, beliau belum bersedia membuat sebarang kenyataan kerana takut disalah anggap.


"Saya akan ke Kuala Terengganu, Ahad ini untuk memohon pertukaran sekolah anak saya di Besut," katanya sambil menyatakan keinginan untuk berehat bersama keluarga dan ketika ini beliau belum ada sebarang perancangan.

Cubaan wartawan untuk mendapatkan ulasan Idris sebelum meninggalkan kediaman rasminya di Batu Burok juga gagal apabila beliau hanya melambaikan tangan sewaktu berlepas ke Jertih, jam 4.23 petang.

Sebuah lori juga kelihatan berada dalam kawasan kediaman itu, dipercayai untuk mengangkat barangan peribadi Idris untuk dihantar ke rumahnya di Jertih.


orang kita kata :
Pokyeh...pokyeh....yang dikejar tak dapat, yang dikendong berciciran. Ada hikmah le tu pokyeh wei......lain kali jangan berlagak sangat...muhasabah diri sket....berpijak di bumi yang nyata....hehehe...."terpahat sudah sejarah....."memahat sejarah, mencipta tamadun konon....semua retorik je.....hampeh!!!!


0 comments:

Carian dalam Tau Takpe

masukkan je apa-apa yg nak dicari

Tau takpe

Blog arkib berita dari pelbagai media dan blog-blog sebagai simpanan dan rujukan pemilik blog. Segala catatan pendapat dan pandangan adalah dari sudut kacamata dan tafsiran pemilik blog ini sendiri melalui pemerhatian dan kajian berkenaan isu dan fakta yang dikumpulkan. Anda dialu-alukan memberikan pendapat dan berkongsi idea dalam memantapkan blog ini.

- OrangKita (OK) -

Video mesti tengok!!!

| Web blog Tau Takpe dipaparkan sejak 20 Mac 2008 | Copyright 2007 © template by delang[at]delang-d.blogspot.com | Paparan terbaik dengan Firefox |