+++++Blog dalam proses pembikinan semula....terima kasih... +++++++

Wednesday, March 26, 2008

Mad Said masuk kerja – Deris tak tahu apa dosanya?

Buletin Online



Ditulis oleh SM Noor
Wednesday, 26 March 2008
The image “http://buletinonline.net/images/berita2/derismadsai.gif” cannot be displayed, because it contains errors.

Kuala Terengganu, 25 Mac – ADUN Kijal Dato’ Ahmad Said(Mad Said) melangkah masuk ke Wisma Darul Iman(WDI) pada jam 8 pagi hari ini memulakan hari pertamanya sebagai Menteri Besar.

Lebih seratus orang berhimpun diluar WDI dengan kawalan ketat polis, bercampur-campur antara penyokong, pembantah dan orang awam.
The image “http://buletinonline.net/images/berita2/wdi1.gif” cannot be displayed, because it contains errors.

Mad Said memasuki bangunan pentadbiran negeri pada 7.50 pagi diiringi oleh pengawal keselamatan dan kelompok penyokong.

Mad Said telah disambut oleh Setiausaha Kerajaan Mokhtar Nong dan beberapa pegawai tinggi yang lain, mengiringi beliau ke pejabat Menteri Besar, tingkat 16.

Bagaimanapun Mad Said menolak untuk masuk ke pejabat kerana dinding pejabat tersebut dipenuhi dengan potret Deris.

Walaupun dihujani dengan pelbagai kontroversi, Mad Said nampak yakin setelah mengalahkan Idris Jusoh(Deris) dua kali sebelum dan selepas pilihanraya ke 12.

Kali pertama dia berjaya melepasi halangan ‘cantasan mega’ Deris dan tersenarai dalam barisan calon pilihanraya umum lalu setelah membuat ugutan secara terbuka terhadap Deris.

Hari ini, Deris kalah kali kedua dalam tempoh sebulan apabila Mad Said berjaya masuk ke WDI sebagai Menteri Besar mengetepikan Deris selaku Pengerusi Badan Perhubungan Umno Terengganu yang telah mendapat watikah pelantikan daripada Perdana Menteri.

"Walaupun keadaan dipenuhi dengan kontroversi, ia tidak mematahkan semangat saya untuk berkhidmat demi masa depan rakyat Terengganu." katanya yang dipetik oleh sebuah agensi akhbar nasional.

Kelmarin, ketika
menjawab satu pertanyaan bagaimana beliau mahu bertugas sedangkan tidak mendapat sokongan kesemua ADUN berkenaan Mad Said berkata, beliau akan tetap melantik Exco di kalangan mereka dalam tempoh terdekat.

Dakwanya, ada di kalangan ADUN berkenaan sebenarnya telahpun menyatakan sokongan kepadanya secara senyap.

Mad Said juga pernah mendakwa dia telah mendapat sokongan dari 13 ADUN yang berpaling tadah dari kem Deris.

Sebuah akhbar berbahasa Inggeris malaporkan Mad Said berkata bukan semua ADUN menentangnya, ditambah sokongan dari rakyat.

”Tanya orang ramai samada mereka bersetuju dengan perlantikan saya, pasti majoriti mereka dibelakang saya” kata Mad Said dalam himpunan penyokongnya di Kemaman kelamarin

Dalam perkembangan lain, rupa-rupanya Deris selama ini khayal dengan segala slogan ciptaannya sendiri,
sewaktu menjadi Menteri Besar, sehingga tidak tahu apa dosanya kepada istana Terengganu.


Sehingga hari ini, walaupun telah tidak diperkenan oleh istana Terengganu dan menjadi berita hangat dalam media cetak dan elektronik, Deris masih mendakwa hubungannya dengan pihak istana adalah baik.The image “http://buletinonline.net/images/berita2/madsaidsuk.gif” cannot be displayed, because it contains errors.

Dengan sikap ego yang berterusan beliau berkata beliau sedia menghadap Seri Paduka jika diberi peluang untuk memohon maaf terhadap sebarang kesalahan yang telah dilakukannya kepada pihak istana.

Sedangkan sekiranya beliau benar-benar bersifat rakyat, beliau seharusnya terus ‘menjunjung kasih memohon maaf’ kepada Tuanku.

Kata-katanya sebagai dilapor akhbar perdana ``Sebagai hamba Allah, saya tak terlepas daripada melakukan kesilapan,'' tidak membawa sebarang makna, kini.

Sehubungan itu, Unit Komunikasi(UKOM) Kerajaan Terengganu, Unit yang dahulunya cukup kuat menjadi alat propaganda Deris telah pun mengeluarkan berita yang menggelar Mad Said sebagai Yang Amat Berhormat(Y.A.B) namun tidak dicatat sebagai ‘Menteri Besar Terengganu’

0 comments:

Carian dalam Tau Takpe

masukkan je apa-apa yg nak dicari

Tau takpe

Blog arkib berita dari pelbagai media dan blog-blog sebagai simpanan dan rujukan pemilik blog. Segala catatan pendapat dan pandangan adalah dari sudut kacamata dan tafsiran pemilik blog ini sendiri melalui pemerhatian dan kajian berkenaan isu dan fakta yang dikumpulkan. Anda dialu-alukan memberikan pendapat dan berkongsi idea dalam memantapkan blog ini.

- OrangKita (OK) -

Video mesti tengok!!!

| Web blog Tau Takpe dipaparkan sejak 20 Mac 2008 | Copyright 2007 © template by delang[at]delang-d.blogspot.com | Paparan terbaik dengan Firefox |