+++++Blog dalam proses pembikinan semula....terima kasih... +++++++

Tuesday, April 8, 2008

Adun DAP dakwa ditawar hingga RM80 juta jika sertai BN

Harakahdaily

M Khaleel Kas

Tue | Apr 08, 08 | 5:21:53 pm MYT


KUALA LUMPUR, 8 April (Hrkh) - Ahli Dewan Undangan Negeri (Adun) Buntong, A. Sivasubramaniam (DAP) mendakwa menerima banyak panggilan telefon dan khidmat pesanan ringkas (SMS) untuk menyertai BN dengan tawaran wang tunai cukup lumayan iaitu sehingga RM80 juta.

Dalam pada itu Bernama melaporkan, Badan Pencegah Rasuah (BPR) dan polis telah memulakan siasatan berhubung dakwaan seorang wakil rakyat DAP ditawarkan wang antara RM10 juta hingga RM65 juta oleh pihak tertentu supaya menyertai Barisan Nasional (BN).

Naib Pengerusi DAP, M. Kulasegaran berkata beliau telah memberi keterangan kepada pegawai BPR semalam.

"Saya didatangi oleh pegawai BPR semalam selepas mereka dimaklumkan oleh polis berhubung kes tersebut dan saya memberi kerjasama sepenuhnya apabila disoal," katanya pada sidang akhbar di pejabat DAP Perak di sini hari ini.

Kulasegaran berkata polis juga telah mengambil keterangan daripada anggota Dewan Undangan Negeri (Adun) Tronoh, V. Sivakumar semalam dan beliau akan memberi keterangan berhubung kes yang sama kepada BPR petang ini.

Isnin lepas, Sivakumar membuat laporan di Ibu Pejabat Polis Daerah Ipoh mendakwa ditawarkan wang tunai RM10 juta hingga RM65 juta untuk menyertai BN.

Menurut beliau, tawaran melalui panggilan telefon dan khidmat pesanan ringkas (SMS) itu bermula sejak BN tewas di Perak pada pilihan raya umum lalu dan berlaku semakin kerap menyebabkan beliau tertekan dan membuat laporan polis.

Jurucakap BPR ketika dihubungi enggan mengulas mengenai perkara tersebut.

Sementara itu, Sivasubramaniam pula akan membuat laporan polis kerana mendakwa turut menerima tawaran yang sama.

Sivasubramaniam berkata cubaan memujuknya menyertai BN bermula sebaik sahaja beliau diumumkan memenangi kerusi Buntong pada pilihan raya umum 8 Mac lepas.

"Saya menerima banyak panggilan telefon dan khidmat pesanan ringkas (SMS) mengajak menyertai BN dengan tawaran wang tunai cukup lumayan iaitu sehingga RM80 juta," katanya.

Katanya beliau akan membuat laporan di Balai Polis Buntong esok. - mks.

0 comments:

Carian dalam Tau Takpe

masukkan je apa-apa yg nak dicari

Tau takpe

Blog arkib berita dari pelbagai media dan blog-blog sebagai simpanan dan rujukan pemilik blog. Segala catatan pendapat dan pandangan adalah dari sudut kacamata dan tafsiran pemilik blog ini sendiri melalui pemerhatian dan kajian berkenaan isu dan fakta yang dikumpulkan. Anda dialu-alukan memberikan pendapat dan berkongsi idea dalam memantapkan blog ini.

- OrangKita (OK) -

Video mesti tengok!!!

| Web blog Tau Takpe dipaparkan sejak 20 Mac 2008 | Copyright 2007 © template by delang[at]delang-d.blogspot.com | Paparan terbaik dengan Firefox |