+++++Blog dalam proses pembikinan semula....terima kasih... +++++++

Thursday, June 26, 2008

Tajul Rosli 'tunjuk belang' dalam dewan

Harakahdaily

Johari Jaafar

Thu | Jun 26, 08 | 11:00:51 am MYT

IPOH, 26 Jun (Hrkh) - Bekas Menteri Besar Perak, Dato' Seri Tajul Rosli Ghazali, hari ini menuunjukkan 'belang' sebagai pembangkang di Dewan Undangan Negeri Perak dengan menjadikan PAS dan DAP sebagai sasarannya untuk 'melepaskan geram' setelah `rakyat menghukum dan menyingkirkan BN daripada pemerintah negeri Perak.

Sepanjang ucapannya hampir satu jam beliau menghalakan 'tikaman' kepada PAS khususnya kepada Menteri Besar Perak, Dato' Seri Ir Mohammad Nizar Jamaluddin dan mensasarkan pula kepada DAP khususnya kepada Adun Sitiawan, Dato' Nge Ko Ham dan Adun Pantai Remis, Nga Kor Ming.

Ucapan tersebut yang sewajarnya untuk menyokong titah ucapan Paduka Seri Sultan Perak telah dijadikan alat untuk melepaskan geramnya untuk membangkitkan isu remeh temeh yang telahpun basi.

Beliau membangkitkan isu Menteri Besar Perak ada membuat kenyataan Tajol Rosli tidak bersalam dengannya, sedangkan isu sebenarnya Menteri Besar Perak menjelaskan Tajol Rosli tidak pun melakukan serahan tugas secara rasmi seperti yang dilakukan oleh bekas Menteri Besar Selangor, Kedah dan bekas Ketua Menteri Pulau Pinang.

Satu lagi isu yang dibangkitkannya ialah isu Pengarah Jabatan Agama Islam yang kini telahpun dilupai oleh orang ramai, tetapi bekas Menteri Besar itu 'menghidupkannya kembali' dan menggunakan dewan untuk 'menyerang' DAP dan Menteri Besar Perak.

Selain itu isu kafir telah dihidupkan semula oleh Tajol Rosli, kononnya pemimpin PAS telah mengkafirkan pemimpin Umno kerana berkawan dengan MCA dan MIC, tetapi sekarang PAS dan DAP sudah berkawan baik.

Isu yang ditengahkan bekas Menteri Beasar itu sudak tidak relevan lagi dan dianggap sudah lapok.

Dalam sidang dewan tersebut beliau cuba menjadi 'jaguh' untuk mempertahan dan membela akhbnar Utusan Melayu, dalam masa sama menuduh Kerajaan Pakatan Rakyat tidak mengamalkan kebebasan media apabila bertindak memboikut akhbar tersebut.

Beliau menyerang DAP kononnya peranan DAP yang telah membawa kepada Kerajaan Pakatan memboikat Utusan dan tindakan memboikat akhbar Utusan katanya bertujuan untuk menutup akhbar milik Melayu.

"KIta akan mempertahankan Utusan, di mana-mana program kita, kita akan beli akhbar Utusan dan sebarkan kepada orang ramai," ujarnya.

Beberapa orang yang ditemui selepas sidang itu mendakwa tindakan bekas Menteri Besar Perak itu seolah-olahnya berupa konspirasi antara Utusan dengan Umno untuk memburuk-burukan Kerajaan Pakatan Rakyat. - mns _

0 comments:

Carian dalam Tau Takpe

masukkan je apa-apa yg nak dicari

Tau takpe

Blog arkib berita dari pelbagai media dan blog-blog sebagai simpanan dan rujukan pemilik blog. Segala catatan pendapat dan pandangan adalah dari sudut kacamata dan tafsiran pemilik blog ini sendiri melalui pemerhatian dan kajian berkenaan isu dan fakta yang dikumpulkan. Anda dialu-alukan memberikan pendapat dan berkongsi idea dalam memantapkan blog ini.

- OrangKita (OK) -

Video mesti tengok!!!

| Web blog Tau Takpe dipaparkan sejak 20 Mac 2008 | Copyright 2007 © template by delang[at]delang-d.blogspot.com | Paparan terbaik dengan Firefox |