+++++Blog dalam proses pembikinan semula....terima kasih... +++++++

Tuesday, September 9, 2008

Ahmad desak pecat Koh

Berita Harian

GEORGETOWN: Ketua Umno Bahagian Bukit Bendera, Datuk Ahmad Ismail, mencadangkan Gerakan dipecat daripada Barisan Nasional (BN) kerana mendakwa parti itu menyebabkan hubungan antara parti komponen kucar-kacir.

Cadangan itu dipersetujui oleh semua 13 Umno Bahagian Pulau Pinang.

Ahmad yang menimbulkan kontroversi kerana didakwa mengeluarkan kenyataan perkauman bulan lalu berkata, bekas Ketua Menteri, Tan Sri Dr Koh Tsu Koon yang juga Pemangku Presiden Gerakan, juga perlu dipecat sebagai Pengerusi BN Pulau Pinang.
Beliau mendakwa Gerakan sengaja mengambil kesempatan dengan menjadikan kenyataannya berhubung orang Cina menumpang di negara ini sebagai isu perkauman untuk menyembunyikan kelemahan diri sendiri.

“Gerakan perlu keluar daripada BN kerana dengan adanya parti itu hubungan dalam BN menjadi kucar-kacir.

“Koh juga perlu bertanggungjawab dengan meminta maaf kepada kaum Cina dan Melayu kerana menyebabkan keadaan menjadi tegang,” katanya pada sidang media di Bangunan Umno di sini, semalam.
Turut hadir, Timbalan Pengerusi Badan Perhubungan negeri, Datuk Seri Abdul Rashid Abdullah dan Setiausaha Umno negeri, Datuk Azhar Ibrahim serta beberapa Ketua Umno Bahagian Pulau Pinang.

Sidang media yang berlangsung kira-kira 40 minit itu dipenuhi dengan penyokong Umno. Beberapa daripada mereka turut bertindak memecahkan bingkai gambar Koh di bilik itu dan mengoyakkannya.

Bulan lalu, Ahmad didakwa membuat kenyataan orang Cina menumpang di negara ini. Bagaimanapun, beliau mendakwa ia merujuk kepada keadaan sebelum merdeka berdasarkan fakta sejarah.

Pada sidang itu, Ahmad turut meminta semua pihak, termasuk Gerakan berhenti menekan Umno atau BN berkaitan ucapannya di Permatang Pauh yang disalah tafsir pemberita.

0 comments:

Carian dalam Tau Takpe

masukkan je apa-apa yg nak dicari

Tau takpe

Blog arkib berita dari pelbagai media dan blog-blog sebagai simpanan dan rujukan pemilik blog. Segala catatan pendapat dan pandangan adalah dari sudut kacamata dan tafsiran pemilik blog ini sendiri melalui pemerhatian dan kajian berkenaan isu dan fakta yang dikumpulkan. Anda dialu-alukan memberikan pendapat dan berkongsi idea dalam memantapkan blog ini.

- OrangKita (OK) -

Video mesti tengok!!!

| Web blog Tau Takpe dipaparkan sejak 20 Mac 2008 | Copyright 2007 © template by delang[at]delang-d.blogspot.com | Paparan terbaik dengan Firefox |