+++++Blog dalam proses pembikinan semula....terima kasih... +++++++

Friday, October 31, 2008

Anwar ucap selamat kepada Abdul Razak Baginda



PENASIHAT Parti Keadilan Rakyat (PKR), Datuk Seri Anwar Ibrahim yang juga Ahli Parlimen Permatang Pauh (tengah) berbincang dengan peguam, S. Nair selepas menghadiri prosiding kes tuduhan meliwat bekas pembantunya, Mohd Saiful Bukhari Azlan di Komplek Mahkamah Jalan Duta di sini, hari ini. Turut kelihatan isterinya Datuk Seri Dr Wan Azizah Wan Ismail (kiri).


KUALA LUMPUR: Datuk Seri Anwar Ibrahim yang dibicarakan atas tuduhan liwat di Mahkamah Sesyen di sini sempat mengucapkan selamat kepada penganalisis politik, Abdul Razak Baginda yang dibebaskan Mahkamah Tinggi Shah Alam daripada tuduhan bersubahat membunuh wanita Mongolia, Altantuya Shaariibuu.
"Saya ucapkan kepada beliau selamat kembali kepangkuan keluarga. Beliau memang layak untuk mendapat keputusan (pembebasan) itu," katanya ketika ditemui pemberita di lobi Kompleks Mahkamah Jalan Duta, di sini hari ini.

Menurut Anwar, keputusan itu memang telah dijangka.

Sementara itu, Ketua Polis Daerah Sentul, ACP Zakaria Pagan berkata proses perbicaraan kes liwat Anwar berjalan lancar tanpa sebarang insiden walaupun terdapat sekumpulan penyokong ketua pembangkang itu yang berkumpul di hadapan mahkamah tersebut seawal jam 8 pagi tadi.

"Hampir 20 penyokong Anwar berkumpul di mahkamah dan seramai 50 anggota polis ditugaskan untuk mengawal keadaan," katanya ketika dihubungi Bernama.

Terdahulu, Anwar tiba di Mahkamah Sesyen di sini pada jam 8.50 pagi bagi menghadiri prosiding kes tuduhan meliwat bekas pembantunya, Mohd Saiful Bukhari Azlan, 23.

Beliau hadir ke mahkamah diiringi isterinya, Datuk Seri Dr Wan Azizah Wan Ismail dan peguam beliau S.N. Nair.

Mahkamah hari ini mendengar hujahan lanjut yang dibentangkan peguam bela Anwar bagi membantah permohonan pendakwa untuk memindahkan perbicaraan kes liwat terhadapnya ke Mahkamah Tinggi.

Anwar, 61, didakwa meliwat Mohd. Saiful pada 26 Jun lalu, antara jam 3.01 dan 4.30 petang di Unit 11-5-1, Desa Damansara Kondominium, No. 99, Jalan Setiakasih, Bukit Damansara. - Bernama

0 comments:

Carian dalam Tau Takpe

masukkan je apa-apa yg nak dicari

Tau takpe

Blog arkib berita dari pelbagai media dan blog-blog sebagai simpanan dan rujukan pemilik blog. Segala catatan pendapat dan pandangan adalah dari sudut kacamata dan tafsiran pemilik blog ini sendiri melalui pemerhatian dan kajian berkenaan isu dan fakta yang dikumpulkan. Anda dialu-alukan memberikan pendapat dan berkongsi idea dalam memantapkan blog ini.

- OrangKita (OK) -

Video mesti tengok!!!

| Web blog Tau Takpe dipaparkan sejak 20 Mac 2008 | Copyright 2007 © template by delang[at]delang-d.blogspot.com | Paparan terbaik dengan Firefox |