+++++Blog dalam proses pembikinan semula....terima kasih... +++++++

Sunday, November 9, 2008

Bapa restui Norman-Memey

Mymetro

KUALA LUMPUR: “Kalau sudah ditakdirkan Memey bertemu jodoh dengan Norman, abang tidak ada masalah, malah merestuinya,” kata bapa pelakon Suhaiza atau Memey, 20, Suhaimi Sarwani, 45, ketika dihubungi di kediamannya di Felda Tenggaroh 1, Kota Tinggi, Johor, malam tadi.

Suhaimi yang membahasakan diri dengan panggilan abang, berkata dia sekeluarga sedia menerima pilihan hidup Memey asalkan anaknya gembira dan berbahagia bersama pasangannya.

“Terpulang kepadanya untuk membuat pilihan sendiri...abang ikut saja pilihannya.

“Oleh itu, abang akan merestui hubungan mereka sekiranya ditakdirkan bertemu jodoh,” katanya mengulas kejadian menimpa Memey yang ditangkap khalwat dengan Norman Hakim di Ukay Perdana, pada 30 Oktober lalu.

Ditanya pandangan masyarakat kampungnya berkaitan kejadian terbabit, Suhaimi berkata, dia tidak menghadapi sebarang masalah kerana penduduk memahami situasi dialami Memey.
“Orang kampung tidak pernah meminggirkan kami, sebaliknya mereka memberi sokongan. Mereka dapat menerima kejadian menimpa anak abang kerana ia sebahagian asam garam kehidupan sebagai seorang artis.

“Abang tidak pernah menghalang Memey berkecimpung dalam industri seni, malah sentiasa menggalakkan dia meneruskan bidang diceburi kerana memang diminatinya sejak kecil,” katanya.

Selepas kejadian itu, Suhaimi berkata, Norman ada menghubungi ibu Memey untuk menjelaskan perkara sebenar dan meminta maaf dengan apa yang berlaku.

Katanya, Norman memberi jaminan tidak akan mengaitkan insiden itu dengan keluarganya.

Menurutnya, Memey yang juga anak ketiga daripada enam beradik selalu menghubungi keluarganya untuk bertanya khabar.

“Hampir setiap hari Memey menghubungi isteri saya tak kira waktu pagi, petang atau malam kecuali kalau dia ada penggambaran kerana mungkin terlalu sibuk berlakon,” katanya.

Mengenai keretakan rumah tangga Norman bersama Abby Abadi, kata Suhaimi, dia tidak mahu campur tangan dalam urusan rumah tangga pasangan berkenaan.

“Biarlah mereka selesaikannya dengan baik. Saya tak nak komen apa-apa pasal rumah tangga mereka,” katanya tenang menjawab soalan yang dikemukakan wartawan Harian Metro.

Suhaimi turut menyerahkan kepada mahkamah menentukan kes khalwat Memey bersama Norman.

“Apa saja keputusan, saya terima seadanya. Sekiranya terbukti mereka melakukan kesalahan itu, saya tetap menerima anak saya dan Norman,” katanya.

Pada awal pagi 30 Oktober lalu, Norman atau Mohamed Nurhakim Zaidon, 32, (gambar) dan Memey ditangkap khalwat oleh sepasukan penguat kuasa Jabatan Agama Islam Selangor (Jais) di pejabat pelakon lelaki itu di Ukay Perdana.

Ini menyebabkan kemelut perkahwinan Norman dengan Abby atau Arbaeyah Abdul Manan, 30, yang sudah lama berlanjutan semakin parah.

Abby yang berang dengan tindakan Norman mempunyai hubungan dengan Memey kini menuntut suami menceraikannya.

Kelmarin, Norman yang ditemui selepas menunaikan solat hajat dan istikarah di Masjid Nur Hidayah Kampung Pandan, berkata dia pasrah apa yang berlaku sama ada bersama semula atau berpisah dengan Abby.

0 comments:

Carian dalam Tau Takpe

masukkan je apa-apa yg nak dicari

Tau takpe

Blog arkib berita dari pelbagai media dan blog-blog sebagai simpanan dan rujukan pemilik blog. Segala catatan pendapat dan pandangan adalah dari sudut kacamata dan tafsiran pemilik blog ini sendiri melalui pemerhatian dan kajian berkenaan isu dan fakta yang dikumpulkan. Anda dialu-alukan memberikan pendapat dan berkongsi idea dalam memantapkan blog ini.

- OrangKita (OK) -

Video mesti tengok!!!

| Web blog Tau Takpe dipaparkan sejak 20 Mac 2008 | Copyright 2007 © template by delang[at]delang-d.blogspot.com | Paparan terbaik dengan Firefox |