+++++Blog dalam proses pembikinan semula....terima kasih... +++++++

Sunday, November 9, 2008

Syed Hamid: KDN tidak akan pertikai keputusan mahkamah bebaskan Raja Petra

Mstar Online

KAJANG: Kementerian Dalam Negeri tidak akan mempertikai keputusan mahkamah berhubung pembebasan penulis blog Raja Petra Raja Kamarudin daripada tahanan mengikut Akta Keselamatan Dalam Negeri (ISA), kata Menterinya Datuk Seri Syed Hamid Albar.

"Itu mahkamah punya keputusan, jadi kalau dia dibebaskan, itu hak mahkamah," katanya kepada pemberita selepas merasmikan Masjid Penjara Kajang, Hulu Langat, di sini hari ini.

Raja Petra, 58, ditahan di bawah ISA pada 12 Sept lepas selepas bertindak secara sedar, sengaja dan tidak bertanggungjawab menyiarkan artikelartikel tulisannya yang mempersenda dan menghina orang Islam, kesucian Agama Islam serta peribadi Nabi Muhammmad S.A.W yang telah membangkitkan kegelisahan dan kemarahan masyarakat Islam di negara ini.

Raja Petra dibebaskan hari ini atas perintah Mahkamah Tinggi Shah Alam yang menerima permohonan habeas corpus daripada penulis blog itu.

Dalam perkembangan lain, Syed Hamid meminta pihak yang melemparkan dakwaan rasuah ke atasnya agar membuat laporan kepada Badan Pencegah Rasuah (BPR) bagi kesahihan.

Mengulas laporan polis yang dibuat Ketua Penerangan PAS Johor Mazlan Aliman yang mendakwa beliau merasuah penyokongnya bagi meraih jawatan Naib Presiden Umno, Syed Hamid berkata pihak terbabit perlu menggunakan saluran yang betul dalam mendapatkan penjelasan dan bukannya menggunakan taktik fitnah.

"Saya hairan kenapa PAS buat laporan itu. Saya tengok mereka (PAS) ni suka cari benda fitnah. Semua ada saluran dan caranya, siapa tidak puas hati boleh bawa kepada BPR dan terpulang kepada BPR untuk menentukan siasatannya," katanya. BERNAMA

0 comments:

Carian dalam Tau Takpe

masukkan je apa-apa yg nak dicari

Tau takpe

Blog arkib berita dari pelbagai media dan blog-blog sebagai simpanan dan rujukan pemilik blog. Segala catatan pendapat dan pandangan adalah dari sudut kacamata dan tafsiran pemilik blog ini sendiri melalui pemerhatian dan kajian berkenaan isu dan fakta yang dikumpulkan. Anda dialu-alukan memberikan pendapat dan berkongsi idea dalam memantapkan blog ini.

- OrangKita (OK) -

Video mesti tengok!!!

| Web blog Tau Takpe dipaparkan sejak 20 Mac 2008 | Copyright 2007 © template by delang[at]delang-d.blogspot.com | Paparan terbaik dengan Firefox |