+++++Blog dalam proses pembikinan semula....terima kasih... +++++++

Wednesday, June 25, 2008

Kos Selenggara Lanskap Bulanan Putrajaya RM1.5 Juta

Bernama



KUALA LUMPUR, 25 Jun (Bernama) -- Penyelenggaraan bulanan landskap di Putrajaya menelan belanja RM1.5 juta atau RM18 juta setahun, persidangan Dewan Rakyat diberitahu.

Menteri Wilayah Persekutuan Datuk Seri Zulhasnan Rafique berkata sejumlah 29 kontraktor landskap yang berdaftar dengan Pusat Khidmat Kontraktor (PKK) bagi Projek Seni Taman telah dilantik bagi menjalankan penyelenggaraan landskap mengikut pembahagian zon penyelenggaraan.

Zon penyelenggaraan lanskap di Putrajaya dibahagikan kepada taman-taman, Jalan-jalan Protokol, Persiaran Perdana, Sisiran Putrajaya dan Presint-presint Kejiranan, katanya dalam jawapan bertulis kepada soalan Liew Chin Tong (DAP-Bukit Bendera) di sini, hari ini.

Dalam isu lain Menteri Dalam Negeri Datuk Seri Syed Hamid Albar berkata bilangan anggota polis yang mati semasa menjalankan tugas bagi tempoh 2003 hingga 2007 adalah seramai 52 orang iaitu lima orang pegawai polis dan 47 orang anggota panggat rendah.

"Bilangan anggota polis yang cedera semasa menjalani tugas bagi tempoh yang sama adalah seramai 153 orang iaitu 16 orang pegawai polis dan 137 orang anggota berpangkat rendah," katanya dalam jawapan bertulis kepada soalan Dr Lee Boon Chye (PKR-Gopeng).

Menjawab soalan Saifuddin Nasution Ismail (PKR-Machang) pula Syed Hamid berkata, berdasarkan statistik PDRM, semenjak 2000 hingga 2007, sejumlah 123 kes kematian telah berlaku ketika suspek atau Orang Kena Tahan (OKT) berada dalam tahanan polis.

Dari jumlah itu, seramai 59 orang terdiri daripada kaum Melayu, Cina (23), India (22) dan lain-lain bumiputera dan warga asing (19), katanya.

-- BERNAMA

0 comments:

Carian dalam Tau Takpe

masukkan je apa-apa yg nak dicari

Tau takpe

Blog arkib berita dari pelbagai media dan blog-blog sebagai simpanan dan rujukan pemilik blog. Segala catatan pendapat dan pandangan adalah dari sudut kacamata dan tafsiran pemilik blog ini sendiri melalui pemerhatian dan kajian berkenaan isu dan fakta yang dikumpulkan. Anda dialu-alukan memberikan pendapat dan berkongsi idea dalam memantapkan blog ini.

- OrangKita (OK) -

Video mesti tengok!!!

| Web blog Tau Takpe dipaparkan sejak 20 Mac 2008 | Copyright 2007 © template by delang[at]delang-d.blogspot.com | Paparan terbaik dengan Firefox |