+++++Blog dalam proses pembikinan semula....terima kasih... +++++++

Wednesday, July 2, 2008

Krisis MIC makin runcing, Briged Pemuda Kedah pula dibubar

Utusan Online

02/07/2008 4:29pm

KULIM 2 Julai – Kemelut politik dalaman MIC semakin meruncing apabila hampir

semua pemimpin Briged Pemuda Kedah termasuk Ketuanya, M. Magendiran bertindak

meletak jawatan dan sekali gus membubarkan sayap pergerakan tersebut hari ini.

Menurut Magendiran, 31, mereka tiada pilihan selain meletakkan jawatan dan membubarkan sayap tersebut kerana mendakwa parti itu sudah hilang arah apabila mengarahkan Ketua Pemuda MIC Kebangsaan, S.A. Vigneswaran berundur.

Katanya, kira-kira 800 ahli Briged Pemuda dari 11 bahagian di Kedah kini juga telah hilang kepercayaan terhadap Presiden parti, Datuk Seri S. Samy Vellu.

"Tujuan kami adalah jelas dan tidak dipengaruhi oleh mana-mana pihak. Kami bertindak kerana ingin membantah tindakan Presiden parti yang mengarahkan Vigneswaran untuk berundur dengan alasan umur melebihi 40 tahun.

"Kalaulah orang yang dipilih oleh perwakilan Pemuda MIC seperti Vigneswaran senang-senang saja diarahkan berundur, apakah nasib orang seperti kami di Briged Pemuda.

"Kami hanya dilantik oleh pucuk pimpinan dan ini bermakna pada bila-bila masa boleh dibuang begitu saja,'' katanya pada sidang akhbar di sini hari ini.

- Utusan

0 comments:

Carian dalam Tau Takpe

masukkan je apa-apa yg nak dicari

Tau takpe

Blog arkib berita dari pelbagai media dan blog-blog sebagai simpanan dan rujukan pemilik blog. Segala catatan pendapat dan pandangan adalah dari sudut kacamata dan tafsiran pemilik blog ini sendiri melalui pemerhatian dan kajian berkenaan isu dan fakta yang dikumpulkan. Anda dialu-alukan memberikan pendapat dan berkongsi idea dalam memantapkan blog ini.

- OrangKita (OK) -

Video mesti tengok!!!

| Web blog Tau Takpe dipaparkan sejak 20 Mac 2008 | Copyright 2007 © template by delang[at]delang-d.blogspot.com | Paparan terbaik dengan Firefox |