+++++Blog dalam proses pembikinan semula....terima kasih... +++++++

Tuesday, April 22, 2008

Antara Blog 2 Mantan MB Selangor

Fudzail


Tan Sri
dan Datuk Sri yang keduanya mantan MB Selangor sudah melangkah ke alam blogging.

Satu perkembangan menarik kerana perbedaan usia dan status masa kini. Tan Sri kembali ke persada politik melalui tiket senator dan menjadi menteri pusat serta ketua penerangan parti terbesar melayu.

Tan Sri Mat Tyson ini pernah didakwa di Brisbane kerana membawa duit berjuta dalam guni dan mengaku di mahkamah tidak boleh berbahasa Inggeris. Juga melarikan puteri raja untuk dinikahkan di Golok.

Kalau dari segi melihat tarikh lupus, sepatutnya beliau sudah pencen sahaja dari politik. Tetapi Pak Lah memerlukan khidmat beliau untuk mencepatkan kepupusan parti yang didokong. Maka Tan Sri sanggup bermatian mempertahankan Pak Lah.

Manakala Datuk Seri yang meluluskan projek ternak babi besar-besaran kemudian menafikannya kini menjadi ketua pembangkang di DUN Selangor. Selain mahu kembali menjadi doktor gigi dan orang biasa. Nampak awet muda dengan khasiat tempe.

Datuk Seri ini kini lantang menempelak Pak Lah dan mahukan peralihan kuasa di segerakan di peringkat pimpinan tinggi. Suara protes sebegini sudah semakin kerap dan bengit di dengar di mana-mana, Datuk Seri mungkin mengikut arus untuk survival.

Begitulah nasib manusia. Yang penting mereka sudah sama berblog setelah tsunami pilihanraya menenggelamkan parti mereka di Selangor.

Mungkin kita dapat mengenal mereka secara lebih dekat melalui blog masing-masing. Tak kenal maka tak cinta...bila dah kenal blog makan jatuh cinta....

(Harap Tan Seri tidaklah 'outsourced' kan blog sebab ada tersebut 'beliau' bukan 'saya'! Opps, sudah dibetulkan...tetapi Tan Sri ada banyak masakah untuk menjawab komen?)

0 comments:

Carian dalam Tau Takpe

masukkan je apa-apa yg nak dicari

Tau takpe

Blog arkib berita dari pelbagai media dan blog-blog sebagai simpanan dan rujukan pemilik blog. Segala catatan pendapat dan pandangan adalah dari sudut kacamata dan tafsiran pemilik blog ini sendiri melalui pemerhatian dan kajian berkenaan isu dan fakta yang dikumpulkan. Anda dialu-alukan memberikan pendapat dan berkongsi idea dalam memantapkan blog ini.

- OrangKita (OK) -

Video mesti tengok!!!

| Web blog Tau Takpe dipaparkan sejak 20 Mac 2008 | Copyright 2007 © template by delang[at]delang-d.blogspot.com | Paparan terbaik dengan Firefox |