+++++Blog dalam proses pembikinan semula....terima kasih... +++++++

Tuesday, September 2, 2008

Siapa PM tidak penting, Islam mesti berkuasa

Buletin Online


PDF Cetak E-mail
Ditulis oleh WanKay
Sunday, 31 August 2008

http://buletinonline.net/images/Berita10/konvokudqi.jpgHulu Terengganu – Presiden PAS Dato' Seri Tuan Guru Hj Abdul Hadi Awang menegaskan, dasar Islam yang jelas dibawa PAS meletakkan matlamatnya, Islam mesti menguasai pemerintahan Negara, tanpa mengira siapa yang bakal meneraju kepimpinan sebagai Perdana Menteri

Hulu Terengganu – Presiden PAS Dato' Seri Tuan Guru Hj Abdul Hadi Awang menegaskan, dasar Islam yang jelas dibawa PAS meletakkan matlamatnya, Islam mesti menguasai pemerintahan Negara, tanpa mengira siapa yang bakal meneraju kepimpinan sebagai Perdana Menteri

Beliau berkata demikian pada sidang media selepas merasmikan Konvokensyen Kali Ke Enam, Kolej Universiti Darul Quran Islamiah (KUDQI) di Dewan Utama Kolej tersebut, Kubang Lembek, Manir, hari ini.

“Kita (PAS) tidak kira siapa kerana yang penting Islam menguasai negara. Anwar ke, siapa ke…itu tidak penting. Cumanya, dasar PAS Islam mesti menguasai pemerintahan ini,” tegas Presiden PAS, Dato’ Seri Tuan Guru Hj Abdul Hadi Awang ketika mengulas isu pembentukan kerajaan Pakatan Rakyat.

Beliau enggan mengulas panjang dan berkata persoalan tersebut mesti menunggu masa dan tarikh 16 September 2008 akan datang, apabila beliau diminta mengulas lanjut kenyataan Ketua Pembangkang, Dato’ Seri Anwar Ibrahim yang mendakwa tarikh 16 September 2008 bakal mengubah senario politik Negara.


“Itu kena tunggu 16 September dan saya pun belum dapat senarai yang dikatakan mereka (Ahli Parlimen) akan masuk Pakatan Rakyat,” jelasnya.


Hadir sama pada majlis tersebut ialah Pesuruhjaya PAS Terengganu, Dato’ Mustafa Ali dan Timbalannya, Dato’ Ustaz Harun Taib selaku penasihat dan pengerusi kolej berkenaan yang ditubuhkan sejak enam tahun lalu.

0 comments:

Carian dalam Tau Takpe

masukkan je apa-apa yg nak dicari

Tau takpe

Blog arkib berita dari pelbagai media dan blog-blog sebagai simpanan dan rujukan pemilik blog. Segala catatan pendapat dan pandangan adalah dari sudut kacamata dan tafsiran pemilik blog ini sendiri melalui pemerhatian dan kajian berkenaan isu dan fakta yang dikumpulkan. Anda dialu-alukan memberikan pendapat dan berkongsi idea dalam memantapkan blog ini.

- OrangKita (OK) -

Video mesti tengok!!!

| Web blog Tau Takpe dipaparkan sejak 20 Mac 2008 | Copyright 2007 © template by delang[at]delang-d.blogspot.com | Paparan terbaik dengan Firefox |