+++++Blog dalam proses pembikinan semula....terima kasih... +++++++

Tuesday, September 2, 2008

16 Sept - Mari kita tengok siapa yang kena…

Agenda daily




2 September 2008 …hayat kerajaan Barisan Nasional ada 14 hari lagi kalau mengikut kata Datuk Seri Anwar Ibrahim.Ayat standard Penasihat PKR itu ia tetap on track .

Sebagai kepala keretapi beliau nampak begitu yakin sekali dapat membawa gerabaknya – barisan pembangkang sampai ke stesyen Putrajaya pada 16 September ini.

Satu dunia sedang menunggu…lebih-lebih pak cik,mak cik,adik kakak dan abang di Permatang Pauh yang percaya habis pilihanraya kecil di situ pada 26 Ogos lalu adalah untuk bagi tiket kepada Anwar jadi Perdana Menteri.

Jadi ke tak jadi? Ini bukan cerita main-main pondok di celah kampong di Cerok Tok Kun.Kalau betul ini cerita sejarah.

Sebuah kerajaan sah yang di undi oleh rakyat menerusi pilihanraya umum mampu diterbalikkan menerusi ‘ pintu belakang’.

Kata Anwar beliau sudah ada the numbers …yakni cukup Ahli Parlimen BN yang nak melompat.

Jangan kata kalangan pimpinan BN sendiri yang tertanya-tanya apa congak yang Anwar nak pakai malah penganalisis politik paling veteran pun mati kutu memikirkannya.

Setakat ini tidak ramai yang nampak kemungkinan itu.

Entahlah mungkin Anwar ada ‘kejutan’ dalam poketnya.

Apapun Anwar sendiri tahu beliau bakal pegang title PEMBOHONG NOMBOR SATU NEGARA …jika 16 September bendera BN masih berkibar di Putrajaya.

” Tak main dah alasan-alasan…kita semua percaya dia nak jadi PM,” kata mat-mat motor di Kubang Semang yang gila-gila round kampong kempen untuknya masa pilihanraya kecil itu.

Diatas ialah gambar ikon countdown Agendadaily menjelang hari yang (kalau betul) amat bersejarah sejak negara kita mencapai kemerdekaaan 51 tahun lalu.- 1/9/2008


0 comments:

Carian dalam Tau Takpe

masukkan je apa-apa yg nak dicari

Tau takpe

Blog arkib berita dari pelbagai media dan blog-blog sebagai simpanan dan rujukan pemilik blog. Segala catatan pendapat dan pandangan adalah dari sudut kacamata dan tafsiran pemilik blog ini sendiri melalui pemerhatian dan kajian berkenaan isu dan fakta yang dikumpulkan. Anda dialu-alukan memberikan pendapat dan berkongsi idea dalam memantapkan blog ini.

- OrangKita (OK) -

Video mesti tengok!!!

| Web blog Tau Takpe dipaparkan sejak 20 Mac 2008 | Copyright 2007 © template by delang[at]delang-d.blogspot.com | Paparan terbaik dengan Firefox |