+++++Blog dalam proses pembikinan semula....terima kasih... +++++++

Thursday, July 17, 2008

DNA : Anwar Akan Bersalah !

Tranungkite

Dilulus terbit pada Thursday, July 17 @ 19:56:56 MYT oleh greenboc
Artikel Oleh edyesdotcom

"a
Salam perjuangan,

Walaupun saya hadir sedikit lewat iaitu sekitar jam 12 malam, sempat juga saya bersama pejuang yang lain untuk memberikan satu bentuk protes rentetan dari penahanan Dato Seri Anwar Ibrahim di IPKKL Jalan Hang Tuah.

Saya tidak nampak si Tuah di jalan tersebut, tetapi saya nampak Jalan Hang Tuah dipenuhi Jebat ! Saya tidak sempat melihat kelibat aktiviti menyalakan lilin mungkin kerana saya telah dihalang oleh Anjing-anjing yang begitu ramai sekali. Anjing ramai ?


DNA : Anwar Akan Bersalah !










Terserempak pula rakan seperjuangan dari Seremban, Huraira. Beliau adalah ahli PAS bahagian Rembau yang bertungkus lumus menentang KJ pada PRU12 tempohari. Saya menjemput Huraira dan rakan-rakan untuk bermalam di rumah saya kerana beliau mengatakan akan turut serta dalam perhimpunan keesokkan harinya.

Menurut cerita dari mulut ke mulut, difahamkan berlaku satu kejadian yang agak pelik atau secalit kebetulan. Lif yang membawa DSAI turun dari tinggat 9 secara tiba-tiba jammed! Ianya berlaku sehingga memaksa pihak bomba datang untuk membuka pintu lif yang jammed itu. Jika benar ini berlaku, adakah ianya kebetulan? Jika benar ini berlaku, apakah itu satu tindakkan jahat serangan psichology terhadap DSAI yang berumur 61 tahun itu? Polis nampaknya memberi tekanan fizikal dan mental kepada DSAI walaupun tidak menyentuh beliau.

Terima atau tidak, kita telah melalui satu saat de javu yang dirancang. Anwar pada malam tadi tidur dilokap, dan hari ini kemungkinan besar beliau akan dibawa ke mahkamah Jalan Duta supaya pihak polis boleh memohon penahanan reman 14 hari. 14 hari. 14 hari !

Sepatutnya mengikut undang-undang, Anwar harus dibebaskan setelah memberi keterangan atau setidak-tidaknya setelah pihak polis mendapat DNA dari Anwar. Kenapa harus direman ? Kerana Anwar begitu berbahaya kepada kerajaan !

Saudara dan saudari, perkara ini bersangkut paut dengan kes bunuh dan kes rasuah besar-besaran. Percayalah jika Anwar tidak disabit bersalah, sudah tentu kerajaan BN akan runtuh dalam masa yang singkat. Ini antara hidup dan mati. Hidup Anwar bermakna matilah kerajaan BN kerana beliau telah banyak membongkar dan kemuncaknya adalah malam debat yang lalu.

Saya nak tanya saudara saudari sekalian, adakah saudara akan percaya keputusan DNA kelak ? Jika mereka mahu Anwar bersalah dalam kes liwat ini, sudah tentu keputusan matching DNA itu akan positif. Sekiranya negetif atau sekiranya Anwar selamat dari tuduhan, apakah yang bakal berlaku selepas itu? Tamparan yang hebar buat Paklah, Najib dan rakan-rakan. Pasti ini tidak sekali-kali dibenarkan berlaku. Jadi Anwar tetap akan dijadikan bersalah !

Saya telahpun batalkan trip untuk balik kampung minggu ini kerana ingin mengambil bahagian dalam perhimpunan yang bakal diadakan Sabtu dan Ahad ini. Maaf kepada mak di Paroi sana, Abang balik minggu lain lahhhh.

Bangkitlah, bangkitlah, bangkitlah pada hari ini !! Atau perkara yang sama akan berlaku sehingga ke anak cucu kita. Demi Agama, Bangsa dan Negara, bangkitlah !!

RE-FOR-MA-SI !!

TAKBIR !


EDYES
17 Julai 8.30am

0 comments:

Carian dalam Tau Takpe

masukkan je apa-apa yg nak dicari

Tau takpe

Blog arkib berita dari pelbagai media dan blog-blog sebagai simpanan dan rujukan pemilik blog. Segala catatan pendapat dan pandangan adalah dari sudut kacamata dan tafsiran pemilik blog ini sendiri melalui pemerhatian dan kajian berkenaan isu dan fakta yang dikumpulkan. Anda dialu-alukan memberikan pendapat dan berkongsi idea dalam memantapkan blog ini.

- OrangKita (OK) -

Video mesti tengok!!!

| Web blog Tau Takpe dipaparkan sejak 20 Mac 2008 | Copyright 2007 © template by delang[at]delang-d.blogspot.com | Paparan terbaik dengan Firefox |