+++++Blog dalam proses pembikinan semula....terima kasih... +++++++

Thursday, July 17, 2008

Mustafa dakwa komplot terhadap Abdullah dan Anwar serentak

Siasahdaily

Tuesday, July 15, 2008

KUALA LUMPUR, 16 Julai: PAS mengesyaki ada komplot dalam Umno dan kerajaan yang anti Perdana Menteri, Datuk Seri Abdullah Ahmad Badawi dan anti kepada Datuk Seri Anwar Ibrahim.

Ketua Pengarah Pilihan Raya PAS, Datuk Mustafa Ali dalam blognya menulis, komplot ini sedang berusaha untuk membunuh karier politik kedua-dua tokoh itu dengan satu tindakan iaitu menangkap Datuk Seri Anwar selepas tuduhan meliwat seorang pemuda.

Beliau dipercayai mengulas tindakan polis menangkap Anwar di luar rumahnya ketika beliau mahu ke Ibu Pejabat Polis Kuala Lumpur untuk memberikan kenyataannya kepada polis.

"Saya rasa, ada semacam satu komplot dalam Umno dan kerajaan sendiri yang cuba untuk mengambil kesempatan daripada suasana yang ada sekarang. Komplot ini bagi saya memang anti Anwar dan juga anti kepada Perdana Menteri, Datuk Seri Abdullah Ahmad Badawi," tulis Mustafa dalam blognya, Politik Malaysia yang dipostkan hari ini.

Lojiknya, kata Mustafa, apabila tindakan dibuat terhadap Anwar, jari akan dituding kepada Abdullah selaku Perdana Menteri yang mengetuai kerajaan.

"Mengikut bacaan saya, tindakan ini berjaya diambil kerana kegagalan Abdullah sendiri untuk menguasai seluruh jentera kerajaan. Oleh kerana itulah, komplot ini boleh berjalan sedemikian rupa," tulis beliau lagi.

Baca tulisan sepenuhnya dalam blog beliau http://www.padapendapatsaya.blogspot.com/.

0 comments:

Carian dalam Tau Takpe

masukkan je apa-apa yg nak dicari

Tau takpe

Blog arkib berita dari pelbagai media dan blog-blog sebagai simpanan dan rujukan pemilik blog. Segala catatan pendapat dan pandangan adalah dari sudut kacamata dan tafsiran pemilik blog ini sendiri melalui pemerhatian dan kajian berkenaan isu dan fakta yang dikumpulkan. Anda dialu-alukan memberikan pendapat dan berkongsi idea dalam memantapkan blog ini.

- OrangKita (OK) -

Video mesti tengok!!!

| Web blog Tau Takpe dipaparkan sejak 20 Mac 2008 | Copyright 2007 © template by delang[at]delang-d.blogspot.com | Paparan terbaik dengan Firefox |